ni som vet att ni betalar svart hyra.

Sv: ni som vet att ni betalar svart hyra.

Betalar direkt in på konto, men kan få kvitto på det om jag bara vill/ber om det. Just nu betalas stallhyran bara löpande varje månad (autogiro) och det funkar bra, allt annat som betalas utöver hyran (avmaskning o dyl.) får jag kvitto på direkt. Så jag antar att det inte är så svart iaf.

Jag vet att jag betalar svart till min granne och jag vet att han använder pengarna till sparpengar. Han vill ut och resa så ja tycker de är OK att betala i handen till honom.. Sen är de trots allt hans pengar så om han vill ha de till sina barn/barnbarn elr öl skiter jag fullständigt i :-)
Nöjd att mina hästar får stora fina hagar och fint stall att bo i! :p

Därimot hade jag ALDRIG betalat svart till någon som har ett företag eller driver verksamhet osv. :-)

Vari ligger skillnaden? Hade grannen skaffat företag (för jag antar att han inte är lantbrukare alltså) hade du slutat betala honom svart?

Jag vet att jag betalar svart till min granne och jag vet att han använder pengarna till sparpengar. Han vill ut och resa så ja tycker de är OK att betala i handen till honom.. Sen är de trots allt hans pengar så om han vill ha de till sina barn/barnbarn elr öl skiter jag fullständigt i :-)
Nöjd att mina hästar får stora fina hagar och fint stall att bo i! :p

Därimot hade jag ALDRIG betalat svart till någon som har ett företag eller driver verksamhet osv. :-)

Skämtar du:eek:

Har man startat företag ska också pengarna gå dit och inte ner i fickan.
Betalade en hovslagare med utbildning o företag svart (omedvetet ja bara betalade kontanter då jag inte hade bankkort på den tiden så fick pengar av föräldrarna.) och de sa han att han inte drog med i företaget.
Samma mee han ja köpte hö av förr. Han ville kräva att ja skulle betala svart för de inte gicl allt för bra för företaget men då tycker jag f*n inte att de är bättre att inte redovisa och visa de man sålt..

Skulle aldrig falla mig in att betala svarta pengar till ridskolan heller längre då de dubbelkrävde mig efter kontant betalning på alla 13 löahoppningar. Skickade en faktura de var arga över att ja inte betalat. Bara de att ja betalade kontant o de stoppade tränaren i egen ficka o ja kunde inte bevisa detta ju.. Så jag fick glatt betala 13 redan betalda löshoppningar x200:-

Märkte att jag inte svarade på frågan riktigt. Skulle han starta företag skulle jag inte betala svart till honom heller.
Det är inga stora pengar jag betalar i stallhyra och han går ingenting + på att mina hästar är där. Elen och värme i sadelkammaren kostar mer vintertid än vad han får in.. Får även låna transport osv gratis.
(betalar även genom att ta hand om hans häst så därav också den mycket låga hyran).

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 890
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 189
Senast: Strandad
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 238
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar