Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej! Jag undrar lite över utildning till ovanstående. Om man vet att man vill jobba med hästar, gärna problemhästar och/eller...
Svar
2
· Visningar
1 164
Senast: Ace
·
Hästmänniskan Hej! Jag vill i framtiden bli sadelutprovare (går i ettan i gymnasiet och ska bestämma vad jag ska läsa i tvåan och trean för att få...
Svar
2
· Visningar
1 865
Senast: akleja
·
G
Hästmänniskan som rubiken lyder, ska jag söka stallplats till min häst då vi ska flytta, men hur hittar man stallplats ska jag annosera??, d ligger...
2
Svar
22
· Visningar
3 163
Senast: Pillis_
·
Hästmänniskan Spinner vidare på "curlingtråden"... Min undran är hur mycket gör era barn i stallet ?? Mitt barn på 9 år tar oftast in och ut sin...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 503
Senast: Pillis_
·
Hästmänniskan Kanske fel forumdel? I så fall kan det flyttas. I vilket fall så har jag funderat mycket på en sak. I stallet jag hjälper till har dom...
2
Svar
37
· Visningar
4 217
Senast: Springsteen
·
Hästmänniskan Jag har varit medryttare på en häst nu i lite över ett år. Nu har frågan kommit till mig ifall jag skulle vara intresserad av att köpa...
Svar
10
· Visningar
1 396
Senast: Guldaskig
·
E
Hästmänniskan Jag är ny här, ser fram emot att dela era erfarenheter! Så till saken... Jag har lite funderingar generellt om ridsporten i Sverige...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 710
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Ni som gått utbildningen, vad har ni för jobb idag? Någon som startat eget företag? Även ni som för tillfället går utbildningen, vad...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: Hippocampus
·
Hästmänniskan Jag slutade rida i mitten av gymnasiet. Då hade jag ridit på ridskola i sex år. Jag slutade eftersom jag tappade intresset samt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 216
Senast: Squie
·
Ekonomi & Juridik Ska försöka förklara mitt kaos så lättfattat jag bara kan. I oktober 2010 blev jag fodervärd på en valack på 17 år. I kontaktet skrevs...
2
Svar
23
· Visningar
4 677
Senast: ZaNdRoRiA
·
Anläggning Har börjat kolla lite på staket och har noll erfarenhet av detta sen tidigare. Vi behöver ca 700-800 m staktet totalt som "mest" och...
2
Svar
39
· Visningar
4 175
Senast: Garbo
·
M
Hästmänniskan Hittade ingen aktuell tråd gällande hästjobb utomlands, så jag startar en ny! Alla ni som har arbetat som hästskötare/beridare etc...
2 3
Svar
45
· Visningar
10 723
Hästmänniskan Jag behöver lite tips o råd om hur jag ska kunna gå vidare med mig själv och att hantera mina känslor över min gamla häst. Jag hade en...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: Anastacia
·
Hästmänniskan Jag och min sambo har äntligen gård och stall. Jag red mycket från 6år fram till för 10 år sedan. Jag har haft egen häst, tränat...
Svar
16
· Visningar
2 814
Ekonomi & Juridik Jag har en häst på foder, kontraktet går ut i mitten av april, skulle då ev förlängas eller köp diskuteras. Ägaren vill sälja hästen...
2
Svar
29
· Visningar
3 255
T
Hästmänniskan Hej alla glada hästmänniskor Jag har haft uppehåll med allt vad ridning heter ett antal år nu på grund utav 3st graviditeter. Nu är...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: lewellyn
·
M
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hejsan. För tre månader sen skrev jag på ett fodervärds avtal där ja skulle få ha hand om ett varmblod som för det första är...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 375
Senast: Marie_Ozzy
·
Hästmänniskan Jag är 18 år och redan rejält sliten i mina leder pågrund av för mycket träning i ung ålder.. Jag har varit med om en del ridolyckor där...
2
Svar
23
· Visningar
2 705
Senast: Lavinia
·
Gnägg Atasja cirka två veckor att jag hade fått henne :) Inga muskler, Dålig päls, för nätt! :D
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Atasja
·
Gnägg Atasja för bara några veckor sedan :D Hon är en KWPN :D
Svar
0
· Visningar
134
Senast: Atasja