Sv: Alla hästägare miljonärer?
1000 kr /häst i stallhyra, då ingår allt hö samt allt spån. Mamma och jag delar på hästarna så det är alltså 1500 i månaden (vi har 3 hästar).
Kraftfoder får vi köpa själva, och den kostanden gick upp rätt mycket när vi analyserade grovfodret för ett tag sen
Jag skulle nog säga att hästarna kostar mig mellan tre och fyra tusen i månaden, om man då slår ut hovslagare/vet på hela året.
Ang. resten av min ekonomi så lider jag inte precis. Jag och min sambo jobbar båda 5-skift på stålindustri och tjänar ungefär 470 000kr/år. Vi bor rätt billigt (eftersom vi delar på det så tycker jag iaf att det blir billigt, hyran ligger på 5695 kr, och då ingår elen), vi har ett gemensamt lån för lägenheten (150 papp, så det är inte mycket).
Det som drar mest pengar för mig varje månad är den där jäkla
bilen! Köpte en hästtransport förra våren och i samma veva köpte jag även en bil som man kan dra hästtransport med, så den kostnaden drog iväg som fan
Den kostnaden drar jag dessutom helt själv, min sambo har inget körkort! Smart move, ey?
Meeeen ja, kort sagt: Nej, jag behöver inte dra in på nånting för att ha råd med mina hästar. Jag skulle förmodligen kunna ha fler hästar utan att det skulle va nått problem kostnadsmässigt, men man ska ju ha tid att rida dom också