Sv: Alla hästägare miljonärer?
Hej!
Jag bor i 08-land och betalar 1.50/kg för silaget. Fast det beror ju också på storleken på balen och formen. Tydligen är rundbalar billigare än 4-kantiga och ju mindre bal desto dyrare silage. Vi tittade på att ta in mindre balar, men konstaterade snabbt att det skulle bli dyrare än att behöva slänga ett par kg/bal.
Hö kostar ca 2.50kr/kg (eller upp till 4 kr/kg som det kostade i mitt förra stall).
/Lavinia.. 5 kr/kg för silage.. det är ju horsehage priser..
Hej!
Jag bor i 08-land och betalar 1.50/kg för silaget. Fast det beror ju också på storleken på balen och formen. Tydligen är rundbalar billigare än 4-kantiga och ju mindre bal desto dyrare silage. Vi tittade på att ta in mindre balar, men konstaterade snabbt att det skulle bli dyrare än att behöva slänga ett par kg/bal.
Hö kostar ca 2.50kr/kg (eller upp till 4 kr/kg som det kostade i mitt förra stall).
/Lavinia.. 5 kr/kg för silage.. det är ju horsehage priser..
Jag antar att du pratar om Stockholmspriser. Ibland undrar jag ifall det inte skulle vara lönsamt att 'exportera' hö till Stockholm. Även om man tar dubbla priset så borde det ju bli billigt för Stockholmarna. Det borde ju finnas något ställe med bra priser på hö ca. 25 mil från Stockholm så att inte transportsträckan blev för lång.