Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

E
Hästmänniskan Jag ska sälja min häst till en ridskola, men dom vill ha en månads prövotid och se så hästen verkligen funkar. Vad ska jag tänka på...
Svar
2
· Visningar
1 110
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Om något år så ska jag och killen ta över hans föräldrars gård. Finns några hektar mark så jag ska äntligen få hem min häst. :love: Men...
Svar
14
· Visningar
5 242
Senast: Nominous
·
S
Hästmänniskan Hur går man tillväga när man säljer med handpenning? Har en köpare som vill lägga handpenning men kan inte hämta hästen försen om 1...
Svar
3
· Visningar
1 511
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Har använt de till häst (förut ryggstycket men har nu benpaddarna sen hästen inte behövde dom längre) men inte så praktiskt. Förut så...
Svar
9
· Visningar
1 927
Senast: Magnum
·
Ekonomi & Juridik Hej Har ett problem som jag undrar om någon annan har varit med om något liknande och hur ni då löst detta. För två år sedan blev...
Svar
9
· Visningar
1 965
Senast: rokkur
·
Ekonomi & Juridik Jag har inte hållt på med hästar regelbundet sedan slutet på år 2000. Då sålde jag min unghäst och blev hästlös för första gången i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
2 752
Senast: Rie
·
E
Hästmänniskan Med tanke på stämningen på många ridskolor (läs mobbingkulturen inom hästsporten) är jag inte jätteförvånad, men fortfarande är det inte...
2
Svar
32
· Visningar
4 961
Senast: Praefatio
·
Ekonomi & Juridik Finns det någon köpesumma där man bör börja tänka på att skaffa eller Inte skaffa sig en a1 försäkring på hästen/ponnyn? Säg häst upp...
Svar
10
· Visningar
2 887
Hästmänniskan En sak jag verkar ha gemensamt med alla arbetande hästmänniskor jag träffat på är att hårda prioriteringar och en stram tidsplanering är...
Svar
12
· Visningar
1 331
Senast: Dandylinn
·
Hästmänniskan Tja! Jag är en 28 årig tjej som bestämt mig för att efter många års uppehåll börja rida igen. Jag red på ridskola från jag var 7...
Svar
4
· Visningar
1 126
Senast: Praefatio
·
Ekonomi & Juridik Hej ! Är ny på det här forumet och hittade inte riktigt blad trådarna så vet inte om det redan finns om det jag ska skriva om. Jo...
2
Svar
23
· Visningar
3 446
Hästmänniskan Jag är ny här och har så många saker jag vill diskutera och skriva om, haha :D Iallafall, jag har vuxit upp i en familj med total...
2
Svar
23
· Visningar
2 164
Senast: Siiiia
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett litet stall med en egen häst och en inackorderingshäst som sällskap. De första månaderna kom hyran för foder och fullservice...
Svar
13
· Visningar
2 058
Senast: Rosett
·
Anläggning Jag ska ha den till att ta hö med, lyfta ensilagebollar och kanske kunna fästa på en skopa vid behov. Prisklass max 100 kkr inklusive...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: fejko
·
D
Hästmänniskan Hej Alla häst människor! Jag behöver lite hjälp eller snarare mer tips och råd! Det är såhär det finns en häst som jag vill köpa...
Svar
10
· Visningar
1 273
Senast: Guldlock
·
Ekonomi & Juridik Får jag som hästägare ställa mina hästar i en hage mitt inne i skogen en bit från bebyggelse året runt utan att ha ligghall men en tät...
2
Svar
24
· Visningar
3 832
Senast: Piraja
·
Hästmänniskan Detta kommer bli lite långt, men jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Fick ett mail av min pappa för 2 dagar sen där han...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 720
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Så gör jag ett försök och kollar om någon nyligen eller funderar på att importera häst från England till Sverige. Vad jag förstår så...
Svar
4
· Visningar
2 993
Senast: SQT
·
Hästmänniskan Hej! Går i skaffabarn tankar, och funderar på hur det ligger till med att vara gravid och rida. Har läst runt lite och det jag...
2
Svar
29
· Visningar
10 733
Senast: supersara
·
Anläggning Anledningen till att jag skriver detta är för att jag vet att en del i vårat stall är medlemmar här och denna tråd kanske kan...
Svar
10
· Visningar
3 140
Senast: Remix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V