Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok Ja verkar vara precis det du beskriver han förklarade att de fungerade i samband med draget osv..Men vet du vad det heter?? Så man kan läsa på om det?
Jo, lite högre RH kan man ha, och som sagt, förnuft ska ju råda också. Angående blåsa storm så blåser det inte storm om det inte är storm Om man skulle försöka trycka igenom 300 kubik genom ett tallriksdon, ja då skulle det definitivt bli ganska obehagligt. Men med tilluftsdon med kapacitet för 300 kubik, är det inga problem (de är ju ca 20*40 cm = rejält tilltagna).Man får ha en viss % högre än uteluftfuktigheten.
300 m3 låter som om det ska blåsa storm genom boxen.
på sommaren har jag en golvfläkt- när det är som värst.
Grejen är att jag retar mig på de som terrar min väninna- de som påstog att hästar inte får vara ute mer än 11h. vintertid. de har ej heller mätt o ändrar sig hela tiden. nu är det en ny chef oxå osv osv.
Det är mycket troligt att det är FT-ventilation, dvs en fläkt som trycker in friskluft genom tilluftstaket och sedan en fläkt som suger ut den "använda luften" genom en trumma (brukar det vara). Det kallas neutraltryck (lika mycket luft trycks in som sugs ut) Båda fläktarna måste vara igång för att det ska funka optimalt och om du ska använda en av fläktarna bara så är det tilluftsfläkten som ska vara igång i så fall (övertrycksventilation). Du har nog bättre kläm på hur ditt ventilationssystem funkar än du trorSaken är den att de fanns ju ngn slags fläkt också, känner mig som en femåring som ska förklara ngt jag ej kan Men de var ju dels luften ifrån taket i detta fallet då tilluft men de finns en fläkt också i detta sammanhanget, vad gör den? Måste titta närmre på ventilationen, har som sagt varit där två ggr varav en gång i bäckmörker..Känns ju som om fläkten hjälper till med att trycka runt luften och då gör tilluften bättre, ska kolla och håller ALLA tummar för att taket är strålningsskyddat...för då är det ju i hamn
tror att de kan vara FT balanserad ventilation som beskrivs i Anders "avhandling"