Qelina
Trådstartare
Känner igen mig i så mycket. Drömde senast i natt att jag var på ett hundcenter och skulle skaffa hund och den enda hunden som föreståndaren gav mig var ett rejält stort svart monster som attackerade allt och alla och helt rackade ner på min önskan om en dvärgpudel.Jag längtar efter en alldeles egen hund. Dock känns det ganska ouppnåeligt just nu och jag vet varken ut eller in, är halvt om halvt tillbaka i träsket med att välja ras men det känns som att oavsett vad jag riktar in mig på så är alla bra uppfödare för långt bort. Så jag vete tusan hur jag ska lösa det här.
I övrigt längtar jag efter att få beviljad sjukersättning så att jag inte konstant behöver gå och stressa över kravet på att "bli normal", utan kan ta de timmar jag orkar på daglig verksamhet och i övrigt slippa pressen att jag ska klara av ett jobb, eftersom alla försök till det hittills bara har gjort mig sämre.
Annars vill jag mest få tillbaka min kreativitet, och tecka och skriva berättelser som jag gjorde när jag var yngre. Men det känns som att de två ovanstående sakerna måste till först, annars ligger stressen där och bubblar och gör mig handlingsförlamad.
Att välja ras är svårt, jag har vissa kriterier dom måste uppfylla. Vara små men inte minimala för jag vill kunna ha den i knät på buss och tåg och i sele i bilen och passa in med min hund så dom kan leka lite lättare eftersom min hund inte gillar stora hundar. Den ska vara lättlärd och glad och snäll och absolut inte fälla. Alla raser som fäller går bort så då finns det färre alternativ. Jag klarar inte av att ha päls överallt hemma, blir tokig bara av att vara på besök hos dom som har päls överallt och dessutom har jag astma så jag blir sjuk och får ta medicin och astmainhalator när jag är hos vissa med hundar som fäller.
Så efter flera års funderande från allt till whippet och Aussie och en naken kines eller en puff som nu så bestämde jag mig att det stod mellan en till puff eller en pudel och nu har jag valt en pudel för att prova något nytt. Vilka val står du mellan?