Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Spinner här vidare på min egen tråd om man öht kan sälja hästar nu http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1129821 Sålde...
Svar
17
· Visningar
2 797
Gnägg I väntan på den nya sadeln blev det lite barbackaridning i en vecka, men det funkade ju fint det med :).
Svar
0
· Visningar
237
Senast: sandra
·
Hästmänniskan Jag ska ut på min första provridning nu i veckan. Det handlar om en välutbildad medryttarhäst som ägaren gärna vill att jag ska träna...
Svar
4
· Visningar
2 250
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Funderade på det idag när jag såg ett par som traskade igenom en hage. Det har man ju rätt till att göra, allt efter allemansrätten...
2
Svar
31
· Visningar
4 677
L
Ekonomi & Juridik Är i stort behov av hjälp angående företagsform, när man hyr ut boxar. Om jag skulle hyra ut fyra boxar à 2000, hamnar jag raskt över...
Svar
10
· Visningar
1 432
Ekonomi & Juridik Konstig rubrik..;) Jag och min syster har sedan innan ett handelsbolag där vi föder upp travhästar. Jag köpte en gård för ett år sedan...
Svar
0
· Visningar
1 473
Senast: Qvicka
·
Hästmänniskan Hur fungerrar det med pappersstö alt pellets i transporten? Vill ha något dammfritt som möjligt.
2
Svar
34
· Visningar
3 594
Gnägg Naturmänniskan på äventyr tillsammans med sin Mischigan. = NOMIGAN :)
Svar
0
· Visningar
159
Senast: nomigan
·
Anläggning Osäker på var den ska vara? här eller på foder? men känner att detta mer handlar om skötsel utav gårdens mark men som dock ska resultera...
Svar
8
· Visningar
3 281
Senast: Maléne
·
Ekonomi & Juridik Jag har precis startat min firma och har fått veta att jag ska inventera. Jag läser på och startar försiktigt, och har många frågor...
Svar
0
· Visningar
1 093
Senast: pastejja
·
P
Hästmänniskan Jag har funderat var kunskapen har tagit vägen, ni vet den man lärde sig av att vara i stall hela kvällar och helger hos människor som...
2
Svar
30
· Visningar
3 727
Senast: pulkaskurk
·
Ekonomi & Juridik Hej :) Jag har bara en undran om ni vet någon ungefärlig summa i lön man kan tänka sig om man sommarjobbar i ett stall? Med...
Svar
11
· Visningar
1 953
Senast: Sockerbit
·
Hästmänniskan Var ute och red innan idag, och fick rida i kanten på en asfalterad gång/cykelväg 100 m då ridstigen är avstängd för tillfället (vägen...
2
Svar
21
· Visningar
3 088
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Ja, fallet är så att jag köpte en Paint för snart 3 mån sen. Då vår korta vid tillsammans kantats med tappskor, sadelletande och jag...
2
Svar
30
· Visningar
3 510
Senast: wrangler
·
A
Anläggning Vilket föredrar ni? Ridhus med ytterväggar i plåt eller i trä? Varför i så fall? Är det något ni tänker på eller spelar det någon roll...
Svar
10
· Visningar
2 845
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Jag köpte ett 3årigt fullblod för ca 2 1/2 år sedan. Vi övertog försäkringen på hästen (if) och i försäkringen så fanns det en...
2
Svar
21
· Visningar
2 966
Anläggning Finns det någon som har gjort det? Snart ska mina ut på "bete" och där finns inte möjlighet att ha nätanslutning vilket mitt nuvarande...
Svar
9
· Visningar
1 539
Senast: EmmaW
·
Anläggning Kulör och så är klart men vilken sorts färg ska man ha? Funderar sedan på att måla färgen och sedan stryka med ngn typ av hårdlack över...
Svar
1
· Visningar
987
Ekonomi & Juridik Mina föräldrar har idag varit och tittat på ett hus med tillhörande stall. Takhöjden i stallet var 216 cm mätt från bjälke till golv...
Svar
8
· Visningar
2 088
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama