Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Hästmänniskan Ja, det är klart jag förstår varför allt kostar. Det måste kosta att hålla häst och utöva sporten. Det spelar ingen roll hur mycket man...
Svar
14
· Visningar
2 189
Senast: gunhild
·
Hästmänniskan Fick hem en kallelse till ridprov för en utbildning jag sökt. Kraven är LA dressyr och 120-hoppning. Problemet är att jag inte suttit på...
2
Svar
22
· Visningar
4 646
Senast: gunhild
·
Hästmänniskan Jag sitter i ett dilemma känner jag. Min dröm är att bli veterinär. Nu har jag hittat ljuset i tunneln, Polen. Jag kommer under vintern...
2
Svar
34
· Visningar
4 746
J
Ekonomi & Juridik Hejsan! Jag är fodervärd till ett gulligt sto. Hon har nu skadat sig i hagen och jag fick kalla på veterinär för rengöring och så fick...
Svar
7
· Visningar
1 821
Anläggning Vilken av följande färger är bäst att använda i stall: 1. utomhus akrylat färg. 2. Golvfärg. Ska man ha lack över färgen sedan och...
Svar
6
· Visningar
1 556
Senast: bigganl
·
Ekonomi & Juridik Ska påbörja ett stallbygge, behöver era råd. Behövs speciell betong som tål urin i ett stall? Vad heter den betonen i så fall?Är det...
Svar
1
· Visningar
2 909
Anläggning på grund av att dumma jag släppte hästarna i sommarhagen när vinterhagen var en lerpöl så blev sommar hagen också upptrampad :(, vi har...
Svar
9
· Visningar
2 136
Hästmänniskan Vet att det finns några som jobbar (jobbat) i stall/ som hästskötare här inne så riktar mina frågor till er.:) Vad har ni för kläder...
Svar
6
· Visningar
2 215
Senast: Elisha
·
V
Hästmänniskan Hej! Jag undrar vad ni anser om att köpa häst som nybörjare? Jag är nu 30 år gammal och red som barn men la ner det i tonåren :( tog...
Svar
15
· Visningar
8 358
Senast: Siiiia
·
Anläggning Någon som kan berätta lite bondepraktika om när kalksalpetern kan läggas ut i granulatform. Tacksam för utförligt svar såsom...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: Nenneh
·
Hästmänniskan Det slår mig ibland att många hästägare verkar så himla händiga! Man bygger div. saker, kör traktor o motorsågar utan problem, kör...
2
Svar
27
· Visningar
3 369
Anläggning Jag har fått erbjudande om att förfoga över en byggnad som har innermåtten 5*10 meter att göra stall av. Stallet skulle i så fall...
Svar
4
· Visningar
1 564
Senast: Tramptass
·
E
Ekonomi & Juridik Om jag lånar pengar från min enskilda firma. Hur ska det bokföras och deklareras? Alltså om jag skulle göra ett uttag för att senare...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag gillar och är intresserad att köpa en shettis men hur mycket kostar dom att ha för er? Försäkring? Foder? Stall...
Svar
6
· Visningar
2 407
Senast: pemi
·
Hästmänniskan Vi står i valet och kvalet om vi ska köpa en ponny till våra barn eller inte. Jag har hållit på med hästar hela livet och sålde min...
Svar
7
· Visningar
1 561
Senast: Praefatio
·
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
16 049
Senast: SusieQ
·
Ekonomi & Juridik Jag har sett att några gör det men det var väldigt gamla trådar. Jag har gödsel blandat med halm från 3 hästar i vinter och tänkte...
2
Svar
35
· Visningar
12 297
Senast: Satis
·
A
Ekonomi & Juridik Skriver från ett utlänskt tangentbord, så inga å, ä och o da det blir for omstandigt.. Tillhor den hastlosa gruppen av manniskor som...
Svar
1
· Visningar
1 534
Senast: Zephira
·
Ekonomi & Juridik Kära Buke! Jag sitter och svettas med en uppsats som ska in om ett par dagar, och är i behov av en referens till en paragraf i...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Fredrikan
·
Ekonomi & Juridik Vad kostar det att transportera en ponny från Sverige (Stockholm) till Finland? tacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
729
Senast: sillys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix