SusieQ
Trådstartare
Sv: sadelkrångel
X fick ett mail av mig att mina pengar skall vara på mitt konto senast 31 mars annars anmäls allt till KFM, polis (bedrägeri alt stöld) och Skatteverket.
Till svar fick jag, att det blir ju svårt att betala när hon bara får 3400:- i månaden, men en avbetalning kunde ju funka.
Det faktum om att mitt mail om avbetalning som skickades i februari aldrig besvarades nämndes ej och nu är det försent att tycka att det var en bra idé. 31 mars är det som gäller nu PUNKT.
Jag sysslar inte med någon bankrörelse och gjorde jag det måste jag lägga på låneränta också.
Jag har dessutom en God Man som står bakom mig i ärendet.
Bara att anmäla personen och verksamheten till Skatteverket, å det snaraste!
Enda sättet att bli av med dessa lurendrejare. TS har ju hur mycket bevis som helst och referenser.
Dessutom kanske personen tar tag i sitt liv först och sedan startar upp en ny verksamhet istället för tvärtom eller inte alls. Det är möjligt att personen hamnar i en ganska stor skatteskuld eller andra ekonomiska trångmål, å andra sidan har folk tagit sig ur sådant förr och lärt sig något på vägen. Som man sår får man skörda heter det ju och det är kanske dags att denna person får skörda sin sådd nu.
Jag tycker det är bra att sådana här trådar kommer upp, dels blir det en varning för oss andra och dels blir det en påtryckning på personen det gäller att sluta upp med att lura folk på pengar. Så länge man kan backa upp sina inlägg, inte nämner namn eller hittar på osanningar om personen eller situationen ser jag inte problemet med dessa trådar faktiskt.
X fick ett mail av mig att mina pengar skall vara på mitt konto senast 31 mars annars anmäls allt till KFM, polis (bedrägeri alt stöld) och Skatteverket.
Till svar fick jag, att det blir ju svårt att betala när hon bara får 3400:- i månaden, men en avbetalning kunde ju funka.
Det faktum om att mitt mail om avbetalning som skickades i februari aldrig besvarades nämndes ej och nu är det försent att tycka att det var en bra idé. 31 mars är det som gäller nu PUNKT.
Jag sysslar inte med någon bankrörelse och gjorde jag det måste jag lägga på låneränta också.
Jag har dessutom en God Man som står bakom mig i ärendet.