SusieQ
Trådstartare
Sv: sadelkrångel
Vet inte om det går att anmäla svartjobb eller liknande, men antar att ET-jobben och annat är det som personen livnär sig på. Räknade ut att sist hen var här och jobbade som ET (då jag fick 2000) måste hen tjänat mellan 5- och 10000kr på en helg (hen tar 600kr/häst som behandlas), tyvärr gick bilen sönder (kostade 3000 att laga) så därför fick jag bara 2000 och där har vi ännu en lögn, antar det blev mer än 2000 över till mig den helgen.
Jag trodde att det var så att de ärenden som ligger hos KFM går i turordning efter när de kommer in eller möjligtvis i storleksordning, kan tänka mig att de ärenden som ligger där är värda mer än de 20000 som ska betalas till mig.
Ang OT; jag håller med dig, när jag fått mina pengar klipps alla band med denna person, vad jag vet så har det funnits registrerat företag, hur läget är nu vet jag inte dock, antar att det inte finns ngt. Googlade personen ifråga och såg att människan nu även börjat jobba som "livscoach", något som känns helt sjukt med tanke på hur hen själv beter sig mot medmänniskor som tyvärr litar/litat på denne. Enligt mig vore det bästa om det lades ett näringsförbud på personen, så att inte fler människor blir lurade av just denna.
Anmäl saken till KFM, det är väl bra att ärendet dras igång.
Kan man inte anmäla svartjobbare till Skatteverket/Försäkringskassan/Socialtjänsten? En vuxen med två barn kan ju omöjligt leva på 3400 kronor - hen måste ju få pengar någon annanstans ifrån?
Vet inte om det går att anmäla svartjobb eller liknande, men antar att ET-jobben och annat är det som personen livnär sig på. Räknade ut att sist hen var här och jobbade som ET (då jag fick 2000) måste hen tjänat mellan 5- och 10000kr på en helg (hen tar 600kr/häst som behandlas), tyvärr gick bilen sönder (kostade 3000 att laga) så därför fick jag bara 2000 och där har vi ännu en lögn, antar det blev mer än 2000 över till mig den helgen.
Lovisaleonora_ skrev:Självklart ska du koppla in KFM. Om inte annat för att KFM alltid har förtur till allt som kan tänkas vara utmätbart. Du har alltså inte en chans i världen om det är så att det kommer fram utmätningsbara tillgångar, och du inte står i kö.
Dessutom kanske det finns fler som blivit lurad, där i raden av fordringsägare? Om du finns i raden är du sökbar för andra som blivit lurade, vilket i sin tur kan göra att ett eventuellt polisärende tas på betydligt större allvar - om ni är flera som blivit svindlade. Handlar det dessutom om betydande belopp, ja, då kan det faktiskt bli ett kännbart straff.
Nu verkar det ju som du dessutom har kännedom om att det finns inkomst (ET-behandlingar) och det är ju ett fenomenalt bra tips att lämna till KFM.
Lite OT men ändå aktuellt; det här är vad vi får när hästnäringen är så oseriös som den är. När vi glatt betalar för behandlingar till folk som uppenbarligen inte har verksamhet, säkert inte försäkring (vad händer om något går fel med din häst?) och uppenbarligen inte är seriös. Låt oss tillsammans verka för att få bort sådana element från en bransch där det är hästarna som i slutänden betalar priset.
Jag trodde att det var så att de ärenden som ligger hos KFM går i turordning efter när de kommer in eller möjligtvis i storleksordning, kan tänka mig att de ärenden som ligger där är värda mer än de 20000 som ska betalas till mig.
Ang OT; jag håller med dig, när jag fått mina pengar klipps alla band med denna person, vad jag vet så har det funnits registrerat företag, hur läget är nu vet jag inte dock, antar att det inte finns ngt. Googlade personen ifråga och såg att människan nu även börjat jobba som "livscoach", något som känns helt sjukt med tanke på hur hen själv beter sig mot medmänniskor som tyvärr litar/litat på denne. Enligt mig vore det bästa om det lades ett näringsförbud på personen, så att inte fler människor blir lurade av just denna.