Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Anledningen till att jag skriver detta är för att jag vet att en del i vårat stall är medlemmar här och denna tråd kanske kan...
Svar
10
· Visningar
3 140
Senast: Remix
·
F
Hästmänniskan Jag har köpt en häst där vi gjorde en klinikbesiktning samt röntgen. Röntgen visade en lös benbit som satt på ett bra ställe som...
2
Svar
33
· Visningar
4 393
Senast: Summerwind
·
Hästmänniskan För att inte göra ett allt för långt inlägg ska jag försöka hålla mig så kortfattade som möjligt:) För snart 1,5 år sedan började jag...
Svar
17
· Visningar
2 388
Senast: Anikin
·
Ekonomi & Juridik Är det en möjlighet? Jag har min häst på helinackordering och funderar om man kunde lösa det på något sådant sätt. Stallet har inga...
Svar
6
· Visningar
1 478
Senast: Antiqua
·
Ekonomi & Juridik Eftersom jag vet att buke-människorna är dom som man kan vända sig till om det mesta så vänder jag mig återigen till er... Jag har...
Svar
11
· Visningar
2 305
Senast: Kulla123
·
S
Hästmänniskan Vad tycker ni om att låna ut hästen innan köp? Skulle du göra det om du var säljare och skulle du vilja låna om du var köpare? När...
2
Svar
34
· Visningar
4 592
Senast: Anikin
·
Anläggning Planerar för stallbygge till sommaren och funderar lite på det här med förprövning. Jag har två hästar (ska köpa en tredje som sällskap)...
Svar
9
· Visningar
2 131
Senast: a1agnlju
·
S
Hästmänniskan Pga av skada ska min älskade nu tas bort. Jag undrar nu hur man sköter de praktiska detaljerna då jag aldrig varigt med om något...
Svar
7
· Visningar
4 468
Senast: _Runaway_
·
Anläggning appråpå tråden om någon blogg kille som tjuvred en annans häst mitt i natten utan lov. har ju läst trådar om hästar som far illa...
Svar
15
· Visningar
1 716
Senast: Piraja
·
Hästmänniskan Har insett att jag måste träna mer utöver ridningen för att komma vidare, behöver tips på bra sätt att träna som inte tar allt för mkt...
Svar
7
· Visningar
3 410
Senast: aprilia
·
Gnägg Belmont Ås f.2006 e. Tagliabue (US) ue. Mack Lobell (US)
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Tagliabue
·
Gnägg Belmont Ås f.2006 e. Tagliabue (US) ue. Mack Lobell (US)
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Tagliabue
·
I
Ekonomi & Juridik Jag har ca 8 dressyrträningar i veckan plus att under vintern klipper jag mycket hästar. Nu börjar jag funderar på att starta en...
Svar
10
· Visningar
1 374
Senast: lewellyn
·
Anläggning Hej allihopa detta kanske är en otillåten fråga, i så fall plockas väl tråden bort och jag får omformulera mig. Vi planerar att...
Svar
3
· Visningar
1 915
Senast: Haukur
·
Ekonomi & Juridik Jag är väl lite för snäll men nu är situationen som den är den här våren. Men sitter och funderar på hur man ska formulera ett kontrakt...
Svar
15
· Visningar
1 882
Senast: sjoberga
·
O
Hästmänniskan I uppsala ligger lurbo ridklubb som för några år sen fick nytt stall och rdhus då det gamla var utdömt . men nu har det blivit kris...
2
Svar
30
· Visningar
5 458
Senast: sandrafors
·
Hästmänniskan Jag sitter i en irriterande sits just nu. Jag har tänkt många gånger i mitt liv att jag måste bli hästägare någon gång i framtiden -...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 135
Senast: Silltunna
·
Hästmänniskan Mitt vanliga försäkringsbolag Folksam försäkrar inte hästar över 15 år om de inte var av vissa speciella raser, vilket denna ponny ej...
2
Svar
30
· Visningar
3 296
Anläggning Kan man göra det? Eller blir det helt galet oavsett hur det ser ut innan? Förutsättningarna är som följer: Ridbana anlagd för 2,5 år...
Svar
3
· Visningar
2 397
Senast: Targa
·
Ekonomi & Juridik Hur gör ni med era hagar? Hur ofta mockar ni ur dem? Görs det på speciella årstider? Tar ni allt på en gång eller tar ni det successivt...
2
Svar
21
· Visningar
6 309
Senast: B070715
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?