Sv: Dags att landa på jorden?
Jo men det är så svart-vitt det du skriver. "hatar kredit" mm. Låna inte till bil. (Jo tjena, det gjorde inte vi heller förrän min son var 6 månader gammal och jag blev stående med honom i 30 graders kyla en dag för att den tolvåriga bilf-n inte startade. Sen dess har vi haft hyfsat nya bilar - o lån. Man behöver inte göra livet svårare än vad det är.)
Jag upprepar: rätt använt är inte kredit en bov. Men det ska vara rätt använt. Inte använt som dom på Lyxfällan, eller som folk som vi alla har i bekantkapskretsen, som upprätthåller en hel livsstil på krediter som äter upp hela lönen.
Dra inte alla över en kam.
Men det är ju en diskussionstråd där man kommer med sina åsikter och resonemang. Enligt min erfarenhet är det inte bra att ta krediter om man har dåligt med pengar. Tycker smålån, krediter och avbetalning riskabla eftersom man påverkar sin ekonomi på längre sikt. Är väl inte dömande att tycka det?
Kan man inte betala sina vardagsutgifter är det ju självklart dumt att skaffa skulder uppepå det, rent generellt. Sen är ju detta en kritik mot slentrianmässigt användande av en banktjänst, inte något känsligare än så. Man gör ju självfallet vad man vill med sina pengar, det här är ju bara min strategi
Jo men det är så svart-vitt det du skriver. "hatar kredit" mm. Låna inte till bil. (Jo tjena, det gjorde inte vi heller förrän min son var 6 månader gammal och jag blev stående med honom i 30 graders kyla en dag för att den tolvåriga bilf-n inte startade. Sen dess har vi haft hyfsat nya bilar - o lån. Man behöver inte göra livet svårare än vad det är.)
Jag upprepar: rätt använt är inte kredit en bov. Men det ska vara rätt använt. Inte använt som dom på Lyxfällan, eller som folk som vi alla har i bekantkapskretsen, som upprätthåller en hel livsstil på krediter som äter upp hela lönen.
Dra inte alla över en kam.