S
salander
Sv: Att skaffa shettis!
Den där länken är ren och skär lyteskomik. Utan skrattfaktor.
Den där länken är ren och skär lyteskomik. Utan skrattfaktor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och till dig som anser citerar "länken är ren och skär lyteskomik. Utan skrattfaktor." Vi alla är högst seriösa i vad vi gör och vi skrattar inte åt tex en dressyrtävling eller annat dyrligt....
*delvis knapp*
Jag är ungefär lika lång som TS, och för ca 2 år sen red jag en islandshäst modell LITEN, runt 130cm och smäcker. Jag själv var då 155-156 och vägde runt 53kg.
Anser ni att det också är konstigt?
Jag skrattar inte heller åt er. Jag tycker att det är rent plågsamt att se vuxna personer rida på så små ponnisar.
Och jag ser shettisarna exakt för vad de är - små, små djur med stooora människor ovanpå.
Ingen häst är avsedd att ridas från första början, det är vi människan som bygger upp dess muskler för att kunna bära oss på sin rygg. Dom brukar enkelt räkna ut hur mycket en häst kan bära med att ta hästens vikt delat på 2. Och vad den kan dra hästens vikt gånger 3.
Jag har aldrig sett en vuxen människa som i mina ögon är tillräckligt liten för att rida på en shettis faktist..
Det är härliga hästar, en stor häst i liten förpackning och passar sig ju inte så bra till små barn egentligen. Väldigt mångsidiga och bara helt underbara.
Oavsett om din eller min ponny bär den tyngden utan problem så tycker jag inte att man rider runt så ändå. Speciellt inte om man är 155 lång! En större ponny vore väl att föredra så jag förstår inte att folk rekommenderar en shetlandsponny!!
Nej kanske inte. Jag är snart 21 år och jätte kort, 155. Väger ca 50 kg. Jag tänkte inte rida den varje dag utan mer ta en sväng i skogen ibland. Det borde väl funka?
Nej kanske inte. Jag är snart 21 år och jätte kort, 155. Väger ca 50 kg. Jag tänkte inte rida den varje dag utan mer ta en sväng i skogen ibland. Det borde väl funka?
Jag tycker att du är på tok för stor för att rida på en shetlandsponny! Även om det rör sig om någon gång per vecka och inte varje dag. Du hade inte fått rida någon längre sträcka på min då jag anser att du både är för tung och för lång!