Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, du måste väl sett att det låg bommar ute? Ligger det bommar ute måste man ju räkna med att de kommer användas.
Jag tycker definitivt att man ska visa respekt för andra, men inte om det sker gång på gång att man måste anpassa sig. Då är det faktiskt den som har problem som måste göra det.
Personligen är jag observant och ser om någon får problem och anpassar mig då (åtminstonde till viss del) så att ryttaren har en chans att få koll på hästen.
Tyvärr är inte alla människor på det sättet (alltför få) och då måste vi andra med unghäst/känsliga hästar flytta på oss.
Min häst är inte heller riden så mkt, och i vintras när hon bara var riden ett par ggr så insåg jag att jag bör vara ensam eller bara med vissa personer. Såna enkla saker som när ryttaren smäller ner stiglädrena, smacka precis bakom hästen eller rappa till hästen med spö kan liksom få den unga hästen att reagera (och vid en reaktion kan ju allt hända. Såna småsaker vill jag helst undvika, totalt onödigt.)