Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag vet att typ alla skriver "Jag skulle ha en stor, brun, snäll valack och kom hem med ett litet hetsigt fuxsto och det blev så himla...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 290
Senast: Fragile
·
Hästmänniskan Hej alla hästkunniga! Jag har hållit på med hästar i tre år nu, men under dessa tre år har jag intensiv "pluggat" på häst/ridning...
Svar
10
· Visningar
1 746
Senast: Apollo 13
·
Hästmänniskan Vet inte om jag placerat denna tråd rätt? Jag har sedan ungdomsdagar haft besvärligt i rygg till och från pga att jag lyft tungt i 20...
2
Svar
21
· Visningar
3 171
Senast: norrsol
·
Ekonomi & Juridik Ni med eget stall eller som inhyrd, hur ser ni på att inhyrda tar med sig släkt/vänner till stallet? Är det helt ok eller inte ok?
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 228
Senast: Apollo 13
·
Hästmänniskan Jag jobbar som lastbilschaufför och är väl medveten om att jag inte alltid slutar när mitt schema säger att jag slutar, är schemalagd...
Svar
15
· Visningar
1 603
Ekonomi & Juridik Vi har en ponny på foder som ska lämnas tillbaka omg, Men vi får inte tag i ägaren ,när vi ringer dem slänger de på luren bara, och...
Svar
3
· Visningar
1 379
Hästmänniskan * Hade absolut inte den blekaste om vart den här tråden skulle ligga - flytta gärna * Har ingen egen häst än, men tittar rätt ofta på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 277
Senast: Lycanthrope
·
Anläggning Hoppas tråden är på rätt. Ni som är inackorderade eller har inackorderade, gärna kollektiv skötsel och mindre stall. Hur har ni...
2
Svar
26
· Visningar
3 246
Senast: Kratus
·
Hästmänniskan Hej hej! jag har gått en grönt kort kurs utbildning och ska ha prov på söndag? Ni som gjort detta behöver man plugga eller vad går...
Svar
7
· Visningar
5 018
Senast: fridaxi
·
Hästmänniskan Har börjat leta efter en ponny till min dotter som är 5,5 år. Främst en shettis på över 1 meter, som är inriden och ska vara jättesnäll...
2
Svar
21
· Visningar
3 580
Senast: Fibusen
·
P
Hästmänniskan § 3 Avtalstid Avtalet gäller 6 månader, from tom Senast 1 månad före avtalstidens utgång så är det möjligt att förlänga avtalet på 6...
Svar
10
· Visningar
1 540
Senast: Grazing
·
Gnägg Hejsan! I mitt stall är vi få hästar och ägare. En av dem är en tjej på 11 år, hon har någon form av social inkompetens. Hon pratar...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 063
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Stallplats hyrs, och hästen flyttas "plötsligt"... Kan stallägare begära en månads uppsägning? Har för mig att jag läst det...
2
Svar
26
· Visningar
4 672
Ekonomi & Juridik Har lånat ut häst sen 6månader tillbaka.Hästen 12år aldrig visat hälta innan.Nu är hästen halt på flera ben.Fodervärden har tävlat både...
Svar
14
· Visningar
2 362
Senast: Boj
·
Gnägg Jag och en kompis hade tänkt att göra en långtur i sommar på 2-5 dagar beroende på hur bra det fungerar (och hur ont i rumpan vi får ;)...
Svar
18
· Visningar
2 214
Senast: gadriel
·
Hästmänniskan Är det lönt att diskutera hästar och allt det innebär med ngn som inte förstår? :confused: Blev lite less när jag fick höra att en...
2
Svar
20
· Visningar
2 851
Senast: Billy
·
Hästmänniskan Hej! Det är så att jag vill ha en egen häst. Jag har haft 3 egna innan och ridit ca 10 olika medryttarhästar. Just nu har vi inte råd...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 072
Senast: Russ
·
Ekonomi & Juridik Ska besiktiga en häst imorgon och har börjat fundera lite på praktiska detaljer kring köpet. Går hästen igenom besiktningen är ju tanken...
Svar
9
· Visningar
1 402
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Vet inte om jag la tråden rätt, Moderator får flytta på den annars :) Undrar bara vad som krävs för att få höja livvärdet på hästens...
2
Svar
37
· Visningar
3 531
Senast: Miaa
·
Hästmänniskan Hur långt åker ni? Hur mycket orkar man resa om man jobbar heltid och vill vara i stallet varje dag? Nu letar jag stallplats och det...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 840
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Utställnings frågor
  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp