A eller b ponny?

Sv: A eller b ponny?

Ja min dotter är såpass liten att en normalstor b-ponny är alldeles för stor.
Jag vill att hon ska kunna borsta hela hästen, kunna lära sig hoppa upp, sadla osv själv inom närmsta året/n.

Jag kommer nog sikta in mig på att hitta en shettis eller en liten b ponny. Hellre en slö än en för pigg. Så får man se sen om några år om man ska uppgradera till något större.
Jag har själv ganska svårt för att sälja hästar, men får förbise det och när det gäller barn och häst. Det måste bli riktigt bra! (Har sett alldeles för många avsnitt av ponnyakuten).
 
Sv: A eller b ponny?

Jag skulle satsa på en shettis, nu vet jag inte vad ni har för tänkt prislapp,men på en annonssida så finns det 2 stycken passande för runt 15.000:- styck efter en snabbkik. Då är dom vana med barn, iaf den ena gått i verksamhet. En 99 hög,den andra 105.

Det viktiga är ju att det ska passa dottern,både individ,utbildning,och storlek. När dottern är så pass ung så är det ju ponnyn som ska lära henne allt,inte tvärt om. Hellre betala lite mer och få en riktigt bra barnponny som dottern kan glädjas av i många år.

Jag har iaf upplevt för många ggr att barnens hästtokiga mamma "impulsköper" en gullig liten shettis för några tusenlappar som är van att barnen i princip bara åker på ryggen,om det sen är lite "dum" i hanteringen,eller inte det minsta utbildad gör det inget,för mamman är ju hästvan och kan ta det....:cautious:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 140
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 762
Senast: Juli0a
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
599
Senast: MiaMia
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 013
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp