hjälp mig!!!

Sv: hjälp mig!!!

Varken skjutsköterskor eller lastbilschaffisar har en "fet lön", sen är frågan när man pluggat klart får man jobb, kanske stora studielån? Om inte vad händer då? Lastbilsjobben blir färre och färre också då de utländska förarna konkurrerar ut dom svenska för att dom är billigare. Ja, jag föredrar att vara förberedd på det värsta men hoppas på det bästa. Är själv lastbilschaffis å lönen är inte fet, men man klarar vardagen för sig själv, vet inte hur det skulle va med barn och deras kostnader förstås. :/

Du ska ha råd att köpa hästen också inte bara ha råd att ha den och vad skulle hända om något oförutsett händer, t ex skada som kräver massa veterinärkostnader osv? Ni kanske redan har tänkt på det också?
 
Sv: hjälp mig!!!

När jag var 12-16år så bodde jag med min ensamstående mamma som pluggade och arbetade deltid som städerska, vi hade inte många kronor över till frididsaktiviteter. Jag började hjälpa till på ett ponnystuteri och som betalning fick jag en av hästarna som min egen. Hon som ägde stuteriet stod för alla kostnader och hjälpte även till vid tävlingar. En kompis till mig var hästskötare/hjälpreda åt en tjej som tävlade hoppning på stor häst och som kompensation fick min kompis rida och tävla hennes ponny, det kanske vore något för dig ts?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 086
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 649
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 574
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 468
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp