Enerverande stall tjej

Sv: Enerverande stall tjej

Hejsan!
I mitt stall är vi få hästar och ägare. En av dem är en tjej på 11 år, hon har någon form av social inkompetens. Hon pratar sönder varenda människa som gå in genom dörren. Hon ifråga sätter allllllllllt, " ska du mocka nu? Är det nytt täcke, varför kratsar du hovarna nu, min häst har vart jätte duktig lalala. Nerver ending story. Pratar jag itelefon och lägger på frågar hon, vem var det? :banghead:
Lägger sig i allt verkligen allt. Hon är i stallet ca 8 h direkt efter skolan till sent på kvällen. Fått veta att hon har skilda föräldrar och få vänner, vilket inte är konstigt. :cautious:Den flesta stör sig men jag mest. Jag vill ha min egentid i stallet, efter en heldag med människor på jobbet, vill jag ha lugn och ro. Hur ska jag framföra detta till henne så att hon förstår och inte tar illa upp med tanke på åldern?:wtf:

Det är en 11-åring. Du kan inte vänta dig någon "social kompetens" från hennes sida om du menar att hon ska kunna läsa av dig och dina önskemål.

Jag skulle också tycka att det var jobbigt och skulle antagligen hantera det genom att gå och göra mitt utan att låta henne avbryta mig i mina sysslor, och antagligen svara lite oengagerat.
Jag skulle inte bli ovänlig mot henne (hoppas jag - men man vet ju inte om tålamodet tryter helt).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp