Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

R
Hoppning Hej! Någon som vet avstånden för stor d - ponny på övningarna nedan? :) 1. Kombinationer 2 galoppsprång 2. Travbommar 3...
Svar
0
· Visningar
1 045
Senast: Riverbridge
·
Körning Ja, idag "small proppen":eek:! Min pålle är, som några kanske kommer ihåg, inkörd redan som 1-åring (nu 3½) o körd regelbundet. Han...
Svar
13
· Visningar
2 109
S
Körning Trodde först detta kanske är nån gammal variant på uppkäk men så hittade jag en till men resten av tömmen i, det är en gammal partöm...
Svar
10
· Visningar
2 167
I
Islandshäst Har hört att några använder gummiband på sin hästar för att få mer aktion i tex tölten. Då undrar jag bara hur gör man då? Kan nån visa...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
44 837
Senast: _Viva_
·
S
Trav Tänkte bara kolla här. Om man har en häst man vill starta i monte, den är kvalad i sulky men känns bättre under sadel, men den har typ...
Svar
1
· Visningar
961
Senast: juliekj
·
Western Vi har stora problem att hitta en sadel som passar till våran Quarter. Hon är lite överbyggd bak så alla sadlar tippar framåt och sitsen...
2
Svar
30
· Visningar
2 433
Senast: IngaLena
·
E
Övr. Grenar Jag måste bara få... hylla! Så sjukt jävla bra!
Svar
2
· Visningar
1 323
Senast: kirrekorv
·
N
Hoppning Jag är rätt så dålig på att bedömma om hästen har bra eller dålig hoppteknik, och jag skulle jättegärna vilja ha eran hjälp att bedömma...
Svar
4
· Visningar
1 147
Senast: Gimlan
·
Hoppning Det var länge sen jag var med på hopptävling (har hållt mig på travbanan några år) men på lördag ska jag följa med en tjej som...
Svar
3
· Visningar
1 075
Trav Jag är sugen på att börja jobba i ett travstall. Är dock lite nyfiken på rutinerna. Hur ser en vanlig dag ut? Är det fodring och utsläpp...
Svar
9
· Visningar
4 382
Senast: Emmahpemma
·
M
Körning Jag funderar på vilken typ av skakelögla jag ska ha på nya selen. Har en enaxlad vagn med en "ögla" på skakeln, typ som maratonvagnen...
Svar
7
· Visningar
1 586
Senast: Anna_
·
Islandshäst Skickade in pappren till passet på mitt isisföl i början av oktober. Är det någon som vet hur lång tid det tar ungefär? Någon som fått...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 096
Senast: Teilani
·
D
Islandshäst Hur länge går din häst ute på bete och när stallas de in? Hur länge går de i hagen varje dag? dvs vilken tid släpps de ut och vilken...
2
Svar
37
· Visningar
3 699
Senast: naijna
·
Western Stämmer det?? Jag har ju läst i böcker att när man har långa tyglar så måste hästen bära sig själv och bygger där med bättre muskler...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 762
Senast: salwi
·
Western Är bara låtsascowboy o har skaffat westernsadel för att kunna hålla mej kvar lite bättre (förhoppningsvis) på busig 6-åring. Den sadel...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: elgur86
·
P
Western Jag håller på att kolla runt lite och tänkte höra vad ni här inne tycker om vissa kombinationer. Det finns två hästar som jag är väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 589
Senast: gerd
·
Tävling De gör ju om mötreglementet från 2010, och första kvartalet är övergångsperiod. "Enligt de nya reglerna ska ponny mätas på klinik av...
Svar
10
· Visningar
2 576
Hoppning Några som har några bra hoppövningar för lite lägre nivåer? Några hoppövningar som ni har ritat upp själv och kan lägga in här så...
Svar
5
· Visningar
1 484
Senast: Martenix
·
V
Dressyr Ja, rubriken säger väl allt:)) (Märke och pris)
3 4 5
Svar
82
· Visningar
20 421
Senast: sweep
·
H
Western Ja, som rubriken låter. Är den något att ha att rida i skogen med? Letar sadel åt en vän, skulle hellre hittat någon begagnad...
Svar
8
· Visningar
1 319
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka