Sadelhjälp

Sv: Sadelhjälp

beställt en sadel efter att skickat in ryggmall har vi nyss gjort! gick åt skogen, passade inte alls. Enligt dom så skulle hon ha extra full quarter bom. ? alldeles för stor var den i alla fall. Så vi fick skicka tillbaka den.

tittade på våran sadel när jag var i stallet och vi har redan sadelgjorden i den främre ringen :/

Det är väl INGEN som skriver: "Den sadeln passar din häst!"
Däremot skriver man: Jag kan rekommendera dig att prova det här och det här märket.

*Suckar åt alla som är så jävla "pk"*

Sucka på du lilla gumman...

När du suckat klart kan du fortsätta med att läsa innantill i sadeltrådarna.

//Waern *som kanske ska fota fötterna:idea: *

Illa, vad har du för rigging på den då?

Mitt bästa råd är att du lånar sadlar av vänner och bekanta. Provrider, provrider, provrider. Till slut brkar man hitta någon sadelmodell som passar, då kan man leta efter en likadan.

//Waern

verkar vara dött lopp. Har lånat sadlar av jätte många men ingen passar. Hästen har ett riktigt knepigt sadelläge = inget alls. Vad det är för riggning vet jag inte riktigt.

verkar vara dött lopp. Har lånat sadlar av jätte många men ingen passar. Hästen har ett riktigt knepigt sadelläge = inget alls. Vad det är för riggning vet jag inte riktigt.
Kanske en svanskappa eller t o m en baksele skulle lösa problemet ? Det brukar man ha på mulor utan sadelläge.

Så har för det inte gå till!!!!
Ska skicka dig ett PM!!!!
aZ

Sucka på du lilla gumman...

När du suckat klart kan du fortsätta med att läsa innantill i sadeltrådarna.

//Waern *som kanske ska fota fötterna:idea: *

Vad är det som är så svårt att förstå?

VAD är det för fel i att fråga om tips på märken som kan vara värda att prova? Förklara det.

Likaså om du har svårt att hitta skor som passar så kan du väl skapa en tråd om det med bild på fötterna och få TIPS på vilka skor som kan vara värda att prova? Det är ingen garanti på att dom passar men då har du iaf lite tips att kika på.

Ahmak.

Hej!

Inte för om jag vet om det skulle funka... Men provade ni min sadel när mia ändå hade den i stallet? Jag har ju inte sålt den än... inte annonserat heller för den delen :) Men kanske värt ett försök??? :) Bor ju inte så allt för långt bort juueee... ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 217
Utrustning Dessa sadlar dök ju upp för rätt många år sedan nu och jag har googlat mig till att modellerna och alternativen blivit betydligt fler på...
Svar
8
· Visningar
1 082
Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
17
· Visningar
2 599
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka