G
glimjandi
Sv: Gummiband
Att lägga in utläggningar om "kriterie" och "studier" är bara ett försök att få tyst på en åsikt som är obekväm för dej. Jag vägrar att acceptera metoder som jag ser är skadliga bara för att det inte finns en lista över skadade hästar. Eftersom metoden är förbjuden så mörkläggs också orsaken till hästens status. Så dom utredningarna för svenska förhållanden kan du titta i stjärnorna efter.
Och bara för att man använder sadel och träns så ska man också vara öppen för att använda "nya" metoder vad det än är som möjligtvis kanske gör att hästen kortsiktigt presterar på bekostnad av sin hållbarhet.. och vad blir sen nästa steg. ..? Jag tycker att du med din bakgrund skulle ha insikt om vad allmän släpphänthet med vad som är lämpligt för hästar kan innebära på längre sikt.
Och det var inte jag som började den nya diskussionen Det började med ett inlägg som talar om hänsyn till den individuella hästen och dess utveckling. Men det har du ingen åsikt om
Jag har inte missat nåt. Däremot vill du och Lobelia inte godta min åsikt utan försöker vrida och vända på vad jag skriver. Men sk*t samma. Alla tycker inte som ni även om ni vill använda "vi" för att försöka göra era argument tyngre.Min åsikt om detta redskap kan du se i början av tråden som fö är från 2006, åsikten har inte ändrats sedan dess. I övrigt är det du som har dragit igång den här diskussionen och vänt och vridit på den åt alla håll och kanter, och som man ropar får man svar.
Jag påstår vilket jag också har stöd för genom studier som gjorts, all utrustning vi använder på hästen ger skador i någon form. Rätt in/ut passat mindre skador, felaktig sådan betydligt värre, för att en utrustning ska kunna vara ok finns det i mina ögon ett kriterie som den ska uppfylla nämligen motivationen med användandet och även djurskyddet är på den linjen.
En passande sadel finns motiv för, nämligen att den är tryckavlastande för hästen och kan på så sätt komma att underlätta dess arbete. En trång sådan har inget motiv för hästen utom att den skadar och här finns djurskyddsaspekter.
Dessa gummiband, ja de talar ju för sig själva.
I övrigt föreslår jag att du tar dig tid att läsa tråden, det är uppenbart att du har missat något på vägen.
Att lägga in utläggningar om "kriterie" och "studier" är bara ett försök att få tyst på en åsikt som är obekväm för dej. Jag vägrar att acceptera metoder som jag ser är skadliga bara för att det inte finns en lista över skadade hästar. Eftersom metoden är förbjuden så mörkläggs också orsaken till hästens status. Så dom utredningarna för svenska förhållanden kan du titta i stjärnorna efter.
Och bara för att man använder sadel och träns så ska man också vara öppen för att använda "nya" metoder vad det än är som möjligtvis kanske gör att hästen kortsiktigt presterar på bekostnad av sin hållbarhet.. och vad blir sen nästa steg. ..? Jag tycker att du med din bakgrund skulle ha insikt om vad allmän släpphänthet med vad som är lämpligt för hästar kan innebära på längre sikt.
Och det var inte jag som började den nya diskussionen Det började med ett inlägg som talar om hänsyn till den individuella hästen och dess utveckling. Men det har du ingen åsikt om