Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är bara så trött på hur lättvindigt många tar på vikter och användningen av dom. Rena slentrianen. Det är det första som åker på hästen om det börjar bli något problem och dom åker på även om det inte finns några problem.
I det stora hela tycker jag att det ar bra att man stoppar anvandandet av mekaniska hjalpmedel. Jag onskar bara att samma sak sker nasta gang det dyker upp en ny "vanlig" inspanningstygel med.
Viktboots är definitivt skadliga om du slänger på tunga såna på mycket unga hästar. Och det finns dom som inte drar sej för sånt.Men att boots ar skadliga tycker jag da inte. Det ska till en valdigt ohallbar hast for att sag 230g ska paverka den. En hast som inte klarar det skulle nog inte halla for vanlig ridning heller. Mer troligt da att eventuella kotledsinflammationer o dyligt kommer sig av oriktig ridning an bootsanvandande.
Att använda gummiband är lika förbjudet som att använda grisförsare (elstötar) och betraktas som misshandel.