Vilka dressyrsadlar har ni o vad gav ni för dem?

Sv: Vilka dressyrsadlar har ni o vad gav ni för dem?

kl

Jag har en Kieffer Kür Excellent som jag gav 11k för begagnad i superfint skick, knappt använd. Är dock inte särskilt nöjd eftersom sadeln är lite för stor för mig och stenhård. Ska väl börja leta efter en annan med det är ju så drygt. :/

En jensen diamant, fick med den på köpet
En County Connection beg 14 000kr
En Amerigo Vega köpte till den för 20 000kr när jag köpte hästen, tyvärr är sadeln för liten för mig då jag måste ha lååånga kåpor och antagligen lite större tum:crazy: för min rumpa:angel: så den ska jag försöka byta mot en annan...
majeld

Jag har en Frank Baines Omni och den kostade 19000. HELT UNDERBAR!! :love:
Har även en Pfiff Amaretto som jag ska sälja för 5000kr.

Har en Jaguar "vad den nu heter" som jag köpte ny år 2000 för 18,600 kr.

Köpte en Bates Innova i fredags beg för 15500 kr. Den som hade den innan köpte den ny i feb. så den var i fantastiskt skick. Ser inte ens använd ut. Red i den idag för andra gången och jag gillar den!

Jag har en Jensen Amiral, köpt sommaren 2001 för 18 000 kronor.
Den är måttbeställd till mitt kallblodstravarsto men ligger lika bra på våra andra tre hästar :p

en isabell werth wintec, gav 6000 för den inkl. allt, knappt använd. fick tom garantipapprena :)

så ett riktigt fynd! pålle och jag älskar den!

Har en Crown Jessica med Flair, gav 3000:- för den, toppskick!

Bates Innova inköptes ny för ca 1 år sen för 18000 kr.

Knapplån

Jag har en Röösli Pilatus som jag gillar hemskt mycket, köpt begagnad för 7000:- förra året, ett riktigt kap!

Men tyvärr har kusen vuxit ur den lite väl mkt snart, så det blir sadelbyte inom kort :grin:

29861851.jpg

Jaguar som köptes begagnad i sommras för 13000. Den är 2 år och jag fick den så billigt för det var några repor i sittsen som inte ens syns när man sitter i sadeln. Har dyrare dressyrsadel än hoppsadel till hoppehästen då jaguar och Harry Dabbs e de enda modellerna som passar hästen. Underbart sköna att rida i!

kl

Köpte med en JP Heritage till totton för 7000kr. Visade sig tyvärr att den satt väldigt dåligt på honom :crazy:
Så nu har vi köpt en Trainer´s Mariel, hämtade den i tisdags o den sitter som en smäck på hästen :)

Amerigo cc- flatback modellen kostade 17 tusen när den var ny

kl

Köpte med en JP Heritage till totton för 7000kr. Visade sig tyvärr att den satt väldigt dåligt på honom :crazy:
Så nu har vi köpt en Trainer´s Mariel, hämtade den i tisdags o den sitter som en smäck på hästen :)

kanske ska tillägga att Trainer´s-sadeln kostade 13000 :)

Jag har en Amerigo Alto

Men det stämmer ju inte längre nej, numera är det sen några veckor en beg cc istället som vi trivs väldigt bra med båda två:bow:
Också brun så man ser ingen större skillnad:D

Jag har en Diamant som kostade 7500 kr som ny för ett antal år sedan (den skulle ha kostat 8500 kr, men det var sommarrea när jag hämtade den). Den är mjuk o skön att sitta i och med ett bra stöd för knäna. Jag är djupt fäst vid den:love: o mycket glad så länge jag slipper byta sadel.

En jensen diamant, fick med den på köpet
En County Connection beg 14 000kr
En Amerigo Vega köpte till den för 20 000kr när jag köpte hästen, tyvärr är sadeln för liten för mig då jag måste ha lååånga kåpor och antagligen lite större tum:crazy: för min rumpa:angel: så den ska jag försöka byta mot en annan...
majeld

Nu har jag bytt bort Amerigo vegan det blev en Bates Innova, inte den med de extrema knävulstren utan de mindre, sitter så skönt i den och den ligger toppen på pållan:love:
Den kostade 21 400:- byte in min vega och den fick jag bara 12000:- för :crazy: men viktigast var att få en sadel som passade hästen OCH mig:bow:
majeld

KL

Köpte i vintras ÄNTLIGEN min högst efterlängtade Jaguar XKC deepseat. Visserligen begagnad, men jag sitter sjukt skönt i den :) Drygt 14 papp gick den på :)

där kan man snacka om prisstigning, du skulle nästan få igen pengarna om du sålde den i dag. dom ligger väl på över 30 nu?

Liknande trådar

Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 326
Senast: cherie
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
466
Senast: Lingon
·
Mat Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 561
Tjatter Hur börjar tankarna gå när ni läser någon rubrik eller annan text? Jag har märkt att jag oftast börjar fundera över (oftast negativa)...
Svar
7
· Visningar
492
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka