Vilka dressyrsadlar har ni o vad gav ni för dem?

Sv: Vilka dressyrsadlar har ni o vad gav ni för dem?

*Albion K2 Dressyr, 12 500kr (beg).
*Wintec sport (gammal dressyr), 360kr inkl frakt.

Passier Hubertus Schmidt. Utprovad och inköpt i Tyskland för ca 2500 EURO.
Hel underbar sadel som ryttaren kan ha i sin ägo hel livet om vikt och sådant bibehålls. Kan göras om efter hästens anatomi enkelt, finns sadelmakare som är Passier-kunniga även i Sverige.
Har inte ångrat mitt sadelköp hittills iallafall och man sparar många tusenlappar på att köpa EN sadel i livet, inte tio olika... ;)

kl

Albion SLK 22 000 kr NY
Bates Caprill 10 500 kr NY
Bates Isabell 11 000 kr Beg.

kl
En stubben avalon, :love:
14 000 gick den pa, och da var den ny, men fick den et par tusenlappar billigare som tur var.

stenbergs sadel för 2900:-
är hopp ryttare så det var inte prio ett men denna sadel är så skön och passar min häst kanon.

Jag har en svart Globus Crincle som kostade ca 10.000 kr ny förra sommaren. Den är helt underbar att rida i och jättefin verkligen. Tror att många underskattar Globus men den här sadeln är verkligen en pärla! Den är byggd efter nån Jaguarsadel. Den har en väldigt djup sits med högt bakvalv och jag bara älskar den sadeln! Den är hur bra som helst! Ett tips till er som letar sadel.
Och sen min hoppsadel är en gammal Stübben med rejäla stöd åt skänklarna, hade den när jag tävlade fälttävlan och den håller verkligen skänklarna på plats, synd att den är så hård bara men jag har ludd i den så jag inte får så ont i rumpan!

Jag har en Cliff Barnsby Kanter som jag gav 16000 kr för som ny, sitter som en smäck på hästen!

M-oaa

En sådan har jag med, älskar min sadel :love:. Fast jag tror dom tog fel pris för min, betalade endast 12 500:- ny.

Till min hopphäst har jag en Prestige Appalosa Dressage. Fick köpa med den när jag köpte hästen då den var omstoppad efter hennes rygg. Tror att jag jag la till 5-7' för den. Perfekt att ha en okej sadel om jag får för mig att rida dressyr och även för medryttaren min. :)

kl

Har en Kentaur Medea som inköptes begagnad för 6000:- för ca 2 år sedan. Fantastiskt bekväm sadel som bidrar till en god sits och dessutom ligger bra på många hästar.

Jeg har lige købt en ny brun Röösli sadel. Den koster ca. 29.800 kr.

Derudover har jeg en svart Passier PSL dressyrsadel til ca. 22.000 kr og en Passier PSL hoppsadel til 21.600 kr

Vad gav du för Lemetex:en? är du nöjd med den? :)

har en rolf stenberg, från strömsholm. köpte för 5000 begagnad;O

*kl*

Bates Innova inköpt ny för 17.800:- för två år sen

Jag har nu köpt en ny sadel.

Santa Cruz Arthur de luxe. Ny ca 8000 kr.

6000.- begagnad.
Har varit rätt nöjd, precis som Höpfnern så har den inte en massa klossar som tvingar en att sitta rätt. Dock föredrar jag Höpfnern då jag känner att jag kommer närmare hästen. Lemetexen har jag lite svårare att komma ner i, kan dock bero på att sitsen är för stor för min rumpa.

Jag har en Crown Jessica som jag köpte för 6000 kr (beg.)

16660015.jpg

och en Pfiff Amaretto som också kostade 6000 kr (beg).

28497128.jpg

Jag har en Pfiff Amaretto som jag köpte med när jag köpte hästen. Köpte sadeln för ca. 7000 kr, då sadeln var ny för ungefär ett halvt år sen :D Ljuvlig sadel!

Liknande trådar

Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 326
Senast: cherie
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
466
Senast: Lingon
·
Mat Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 561
Tjatter Hur börjar tankarna gå när ni läser någon rubrik eller annan text? Jag har märkt att jag oftast börjar fundera över (oftast negativa)...
Svar
7
· Visningar
492
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka