Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Dressyr Hej alla! Hur motiverar ni er i detta usla väder? Jag känner att all min motivation är som bortblåst, de är inte längre ett dugg...
Svar
12
· Visningar
1 764
Senast: BRAGO
·
Dressyr Jag ska iväg på tävling imorgon och undrar om man får tävla med sporrar med fast kula. Har tyvärr ingen bild. Brukar rida med vanliga...
Svar
2
· Visningar
1 191
Senast: Wysiwyg
·
T
Hoppning hej! nu behöver jag snabbt hjälp! Har anmält mig till en lokal hopptävling på söndag men började ikväll tvivla på om hästen och jag...
Svar
1
· Visningar
1 023
Senast: Emmae__
·
Western Ska ta min första lektion sedan tidigt i våras. Nu har jag äntligen fått tummen ur och bestämt mig för att börja träna lite smått...
Svar
5
· Visningar
786
T
Western Vill man göra det? Isf hur då? Frank Hopkins i filmen Hidalgo binder sin lilla hingst i bosal, men det är ju en hollywood-film...
2
Svar
28
· Visningar
3 574
Senast: Waern
·
I
Hoppning Hur är reglerna nu? Visst får man bara tävla en islandshäst i hoppning och dressyr som är inom b-ponny måttet tills man är 14? Men...
2
Svar
20
· Visningar
3 447
Senast: L8P8
·
G
Övr. Grenar Lite nyfiken:laugh: Vad kollar man på hos en häst för att den ska vara lämplig som riddarhäst? spelar exteriören någon roll eller är...
2
Svar
30
· Visningar
5 979
Senast: CBJack
·
Islandshäst I själ och hjärta tillhör jag egentligen fjordhästvärlden. Men jag när en dröm om att någon gång äga en skimmel. Vilket ju är ganska...
2 3
Svar
52
· Visningar
15 574
Senast: Habina
·
Dressyr Hej! Jag har en fråga jag skulle vilja ha svar på. Vilka av dessa två sporrar är mildast? 20 mm rundade eller 15 mm ej rundade?
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: Wysiwyg
·
A
Western Hej, Köpte en ny sadel för ca 2 månader sedan, men misstänker att bommen blivit sned :S Jag hade gärna velat mäta på något sätt så...
Svar
18
· Visningar
1 690
Senast: Lazy Lady
·
Trav Är det någon här som har kolla på det?
Svar
5
· Visningar
1 857
Senast: solros
·
K
Trav Är det någon som kan berätta för mig om den hästen? Det enda jag vet om honom är att han blev 12 år och av vad jag förstår det som så...
Svar
3
· Visningar
1 215
Senast: solros
·
Western Vad tycker ni om denna sadeln? http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/514
3 4 5
Svar
99
· Visningar
8 906
Dressyr Nu när damen börjar lossna mer och mer så har jag upptäckt ett nytt "problem". Jag rider på i ett friskt tempo med bra aktivitet bak...
Svar
7
· Visningar
1 237
Senast: tott
·
S
Trav Jag har sysslat med ridning sedan ca 25 år. Utbildad hästskötare och hästmassör. Tävlar i hoppning, dressyr och körning i lätta klasser...
Svar
9
· Visningar
1 552
Senast: snowbell
·
Trav Hej undrar lite hur det går till med registrering och frysmärkningen av en travare. Hur mycket pappers arbete är det när man...
2
Svar
28
· Visningar
3 052
Senast: CK
·
Dressyr är dte okej att rida dressyr (tävla) med tygelhållare(i resår eller gummit)för att få mjukare hand?
Svar
8
· Visningar
1 971
S
Western Vilket bakben får jobba mest och ta mest belastning i ett galoppombyte från vänster galopp till höger galopp? Tänkte bara höra om jag...
Svar
11
· Visningar
2 357
Senast: Sasse_
·
Övr. Grenar Den otroligt jämna uppgörelsen mellan Kauto Star och Imperial Commander finns nu på en Youtube nära er: :D Frågan var ju om Kauto...
Svar
2
· Visningar
1 013
Hoppning Vanlig Butet eller med dubbelt läder?? Dottern har sålt sin gamla Butet,då hästen hade vuxit ur den.Vi har provat lite andra märken men...
2
Svar
20
· Visningar
4 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka