Ni som är kunnigt westernfolk.. :)

Sv: Ni som är kunnigt westernfolk.. :)

Hehe visst är den snygg :D Blev totalt förälskad ju :love:
Kostar ju "bara" ca 4600:- Om det hade varit i Sverige hade den nog kostat 30.000:- !! Synd att frakten och allt blir så dyrt, annars kanskeee :D

Tack för erbjuden hjälp med sadlar, det ska jag komma ihåg när det väl är dags :)

Bara att hojta till via PM så ska vi se vad vi kan göra... ;)

Förresten har du varit med på träningstävlingarna i western som vi brukar ha i Tolita varje år?

jag vet att det inte är äkta silver men bom och läder är prima.
Jag tävlar ej så silvret är jag inte ute efter om det är äkta eller ej, men det är inte en skitsadel iallafall.

Senast ändrad:

Som prydnad - jättefin!

För att använda på häst- ren dynga. Har haft en såndär, kass kvalite.
Man kan få en sån för 1000 spänn, med andra ord billigt skit

Förutom att måtten talar om att det är en barnsadel, så talar priset sitt tydliga språk.
CRAP.

Jag har en liknande skapelse hemma, i vuxenstorlek, som jag tillsammans med min fru, som är sadelakare, fått i ridbart skick.
Sadeln är riktig skit, men formen passar vår bruksnordis, och genom att bygga om skräpet för ca 2000:- så är den inte farlig längre.

Som den var från början, så var den direkt farlig.

/Mike

Så sant, dem där sadlarna ramlar isär

Bara att hojta till via PM så ska vi se vad vi kan göra... ;)

Förresten har du varit med på träningstävlingarna i western som vi brukar ha i Tolita varje år?

Nope, måste jag komma och titta på :) När är den härnäst??

jag vet att det inte är äkta silver men bom och läder är prima.
Jag tävlar ej så silvret är jag inte ute efter om det är äkta eller ej, men det är inte en skitsadel iallafall.

Du har en sådan från grand-prix eller? :)

jag beställde från usa för ett tag sen,
sadeln kostade 895dollar och allt som allt så betalade jag ca 8000kr
Jag är verkligen jättenöjd :D

25014892.jpg

Skitfin sadel!:love:

Vart har du beställt denna vackra sadel ifrån??:love::love::love:

Showmansadlarna är faktiskt riktigt bra för den prislappen. Rejäl och välbyggd bom, bra läder och helt okej "fusksilver", framförallt väl inpassat och inte bara pålimmat där det hamnade som brukar vara fallet, snygg lyster också. Ingen kan se vid snabb blick att de är "billiga" sadlar! Kommer själv att köpa hem en eller två!

Och med $900 för en ny sadel av bra kvalitét är BILLIGT! Har inte hittat något liknande i den prisklassen iallfall!

Showmansadlarna är faktiskt riktigt bra för den prislappen. Rejäl och välbyggd bom, bra läder och helt okej "fusksilver", framförallt väl inpassat och inte bara pålimmat där det hamnade som brukar vara fallet, snygg lyster också. Ingen kan se vid snabb blick att de är "billiga" sadlar! Kommer själv att köpa hem en eller två!

Och med $900 för en ny sadel av bra kvalitét är BILLIGT! Har inte hittat något liknande i den prisklassen iallfall!

Jag är verkligen jättenöjd, det jag fick betala för den är riktigt billigt för att vara westernsadel, kvalitén går inte att klaga på. :banana:

Jag är verkligen jättenöjd, det jag fick betala för den är riktigt billigt för att vara westernsadel, kvalitén går inte att klaga på. :banana:

Jag önskar att jag vetat det för 2 år sedan eller så. :S Då hade jag nog hellre lagt ett par extra tusingar på att importera precis som du istället för att köpa en skitsadel från Hööks (en av de dyrare skitsadlarna förvisso, men ändå en skitsadel) till min kuse. Resultatet var en kuse som blev ovillig i ridningen, betedde sig stressat och var allmänt otrevlig under sadel. Idag är inte hästen längre i min ägo och hon går med en engelsk sadel (som passar) och är "sitt gamla vanliga jag" i ridningen.
(Dessutom hade hästen blivit väldigt tjusig i den bling-blingiga sadeln och med tanke på att hon är en "fin dam" så hade det passat henne bra. :D)

Jag sällar mig till skaran som avråder att köpa dessa billiga märkeslösa hästplågarsadlar.

Vad tyckte ni om den sadeln jag ville ha då? Den med rosa hjärtan :D
Guuuuuuud är helt såld på den juh!

först måste du ladda upp bilderna på internet (jag använder mig av pixbox)
sen lägger du in de här.

jag beställde från usa för ett tag sen,
sadeln kostade 895dollar och allt som allt så betalade jag ca 8000kr
Jag är verkligen jättenöjd :D

25014892.jpg

INTE MER!?? :o:eek:
Åååååh det är ju PRECIS en sådan sadeln jag vill ha! Kan du snälla PM:a vart du köpte den!? :love::bow:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 217
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 941
Senast: Seabaz
·
Utrustning Hoppas det finns någon som är riktigt duktig på olika ullstoppningar här! Jag har en superduper känslig, riktig prinsessa på ärten...
Svar
15
· Visningar
1 699
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur