Ni som är kunnigt westernfolk.. :)

Sv: Ni som är kunnigt westernfolk.. :)

Hur lägger man upp en bild från pixbox?

No idea :confused:
Du, jag tänkt jag känd igen den western sadel, den är samma som Hooks saljer! dom säljer Big Horn Saddles, men den som du titta på tro jag inte är Big Horn, jag kan springa ner om du vill och ta en titt.
Är det western du vill ha eller gå det med English? som du har hasten på föder?
I så fall kan jag tipsa om denna:
http://www.hooks.se/butik/default.asp?sidvarde=se
gå inte det go till www.hooks.se främ till english sadlar ner till
ALLROUNDSADEL #320614
En kompis till mig som var med Sveriga SM Elit i Distance Riding många år sen köpt just en sån for 3 år sen och är helt nojd, o hon rida 2 haster 4-5 timer värja dag. Jag titta på puterna och dom är jämn och fin förtfarande. hon sa att den var lita vinglig de första par vecka till den börja sätta sig. Hon sa man mästa gå igenom högen för att stoppning kan vara ojämn på vissa.
Behöva du hjälp från Borås enden säjer till.
Arizona

Priset, eeeeehhhh, låter lite för cheap för att vara USA.
Är det Made In Mexico el. India el Pakistan, forget it

OMG :eek:
Först pratar du att det är skit om westernsadlarna kommer från ovannämda ställen (mexico, india, pakistan)
Sen ger du som råd att köpa en engelsk sadel som förmodligen kommer från samma ställe :confused::eek:

En engelsk sadel i den prisklassen har inte en bättre bom än en westernsadel i snarlika prisklass.

Om man ska ha en kvalitets westernsadel relativt billigt så leta begagnat!!!

JessicaM:
Lenita är en duktig hast person, hon bor nära dig och jag tro hon kan hjälpa dig.
LÄS DEN SADEL SITE "Wetern Saddle Guid".
Håken och Lila på Westernbiten har säker nåt som passa dig och din plombok.
Vad har du för hast?
Arizona

Beröm från gammelgubben.....tackar... :bow: :love:

Hojta till om du vill ha hjälp, om inte jag kan så vet jag rätt många här i krokarna som kan hjälpa... ;)
Plus var man kan få tag på vettiga sadlar som inte gör ett allt för stort hål i plånboken. :angel:

Lilla vännen på dig med :grin:

Har man inte råd att lägga pengar på en bra sadel åt hästen så antar jag att man inte heller har pengar till övers för oförutsedda kostnader.

Att ens fråga om en sådan sadel som ser ut som en barbiesadel är något att på ens häst tyder på okunnighet.
Men men, väldigt bra att du ska ta hjälp när det gäller sen!
Tyvärr tänker inte alla så.... :(

Jösses, snacka om att ha fördomar.

Jag har häst, tom. två och har råd med oförutsedda utgifter men har inte råd att köpa mig en sadel för 10 000.....än.

Var du kunnig från första stund? Om TS hade vetat hade TS aldrig gjort en tråd. Är väl i stället väldigt bra att TS frågar överhuvudtaget?
Det är en djungel därute med sadlar och inte lätt för alla att veta vad som är rätt eller fel.

Gå och lägg dig i stället och titta fram när du vaknat på rätt sida.

OMG :eek:
Först pratar du att det är skit om westernsadlarna kommer från ovannämda ställen (mexico, india, pakistan)
Sen ger du som råd att köpa en engelsk sadel som förmodligen kommer från samma ställe :confused::eek:

En engelsk sadel i den prisklassen har inte en bättre bom än en westernsadel i snarlika prisklass.

Om man ska ha en kvalitets westernsadel relativt billigt så leta begagnat!!!

Jag kan inte så mycket om English sadlar. Jag kan titta på putterna och se om dom är jämn eller sned. Jag också vet att man kan inte jämföra en English Bom till en Western. Oranges and Apples!
Det är fråga om priset på varu vi köper:
"You Get What You Pay For " heter det före i tiden, men det verka inte så nu!
En Volvo för 250.000sk. med 2 års ny bils garantee som dom vill inte sto för. eller
En Hyundi/Kia för 150.000sk med 6-8 års garanti som dom stå för!
Jag har varit på Hööks och kollat på sadler, dom 2000sk sog bra utt, hyfset läder, det var putterna man fick se sig för, stoppning kunda vara ojämn. Jag vet inte om man kan stopa om den för putterna är 2-delad inte en hel skin som på Stubins.
Jag gick igenom Stubins och bliv chocked över hur många var sned i putterna, och en Sigfried ligga på 8000-10000sk.!!!
Det ska inte vara en given Tro att du få bästa kvallitet för mest penger, Tro för du göra i Kyrken på Sundag.
Arizona

självklart kan en kvalitetsadel få måndags ex också.
Men läder, bom, stoppning är absolut inte bra på en sadel som bara kostar 1298kr. (fattar inte ens hur tillverkarna kan gå med vinst)
Om man inte rekommenderar en billig westernsadel och sen rekommenderar en billig engelsk så blir jag lite smått mörkrädd, :devil:

Jag har häst, tom. två och har råd med oförutsedda utgifter men har inte råd att köpa mig en sadel för 10 000.....än.

Var du kunnig från första stund? Om TS hade vetat hade TS aldrig gjort en tråd. Är väl i stället väldigt bra att TS frågar överhuvudtaget?
Det är en djungel därute med sadlar och inte lätt för alla att veta vad som är rätt eller fel.

:bow: :rofl:

Finns den i lila?? :D :angel:

Hehe visst är den snygg :D Blev totalt förälskad ju :love:
Kostar ju "bara" ca 4600:- Om det hade varit i Sverige hade den nog kostat 30.000:- !! Synd att frakten och allt blir så dyrt, annars kanskeee :D

Tack för erbjuden hjälp med sadlar, det ska jag komma ihåg när det väl är dags :)

Oh Noooooo a girly barrle racing show saddle :crazy:
Du komma aldrig att få den på din hast, he´ll FEAK OUT :eek:
Du kan få en good all around roper for det priset!
Arizona

Hehe nejdaaa hästen kommer älskaaa den :D Asch synd att det inte finns sånna här i Sverige för samma pris! :cool:

:rofl::rofl:

Det är väl ingen fördom.
Och jag har då ingen 10tusen kronors sadel, det måste man absolut inte ha!
Men att ens tänka tanken på att köpa något i stil med överskottsbolagets sadel.. hjälp :crazy:

Jag blev upplärd som ung om vad hästar ska ha på ryggen m.m., och skulle ALDRIG tänka tanken på en skitsadel som kan skada min häst.

självklart kan en kvalitetsadel få måndags ex också.
Men läder, bom, stoppning är absolut inte bra på en sadel som bara kostar 1298kr. (fattar inte ens hur tillverkarna kan gå med vinst)
Om man inte rekommenderar en billig westernsadel och sen rekommenderar en billig engelsk så blir jag lite smått mörkrädd, :devil:

Fan, mitt brev tilldig försvan:mad:
look, föen hörger penny kan du få en NICER SADDLE, det innbar inte att den är alltid bettra.
Vi häng fast i tro att dyrer is better, jag bara säjer att service & kvalitit är inte som det bårda var.
Western saddle, we can lock horses.
English sadlar, för lita på dom som änvanda dom. Jag känna IGEN som sitta så många timer i sadlen som min kompis, och efter 3 år HARD RIDING hon är helt nojd med sin 2000sk. sadlel.
For me that´s good enough.
Arizona

Hehe nejdaaa hästen kommer älskaaa den :D Asch synd att det inte finns sånna här i Sverige för samma pris! :cool:

du kan skicka efter den, i så fall vill jag hoppa på en liten bestallning själv.
Jag var deras försäljer har i Sveriga ett tag nar jag hållit på med Saddle Fitting. Det bliv slut efte den sista beställning, jag fick Mondags Ex engång förmycket, då fick jag nog.
Du se, du har retur ratt, med du för sto för shipping, well, den koster mer än sadel är vard, så jag bliv sittendas med sadler jag kunde inte med god hjärtet säljer till en kund.
Alla dom andra som säljer western sadler har haft samma problem jag fick, nu gå en del av dom tillsammans och flya över och HAND PICK det dom ska har och skick hem i en container.
Du kan göra en finn affair, men man ta en risk.
Arizona

hon är nog den enda jag hört som fortfarande tycker om sin sadel då.
Jag vet också som du skriver att dyrare inte alltid är det bästa, men oftast köper man ur ett känt märke som man hör bra ifrån som använder rätt material i sadlarna.
Om man ska köpa riktigt billiga sadlar så ska man vara riktigt kunnig i sadelns utformning såsom att kunna se om bommen är sned, bossornas stoppning mm, oftast har inte folk den kunskapen och köper kankse en sadel med sned bom och får allvarliga konsekvenser på hästen senare.
Den som kan sadlar (utbildat folk) kan ju hitta en billig sadel och se att denna är ok, köper den nog inte ändå, eftersom den vet att det inte lagts ner någon direkt tanke på sadeln utan den ses bara som pengar. De som tillverkar dessa har nog inte läst hästen anatomi mm.
Alla billiga skräpsadlar hör man inte mycket gott om och därav en annledning. Thats it!

Sen kan ju vissa rida runt i billiga sadlar och det funkar för hästen, men man ska samtidigt komma ihåg att en häst visar inte smärta öppet om den inte har riktigt ont.
Jag skulle iallafall inte rekommendera att köpa en sådan sadel.

jag beställde från usa för ett tag sen,
sadeln kostade 895dollar och allt som allt så betalade jag ca 8000kr
Jag är verkligen jättenöjd :D

25014892.jpg

Nice Low Moose Show Reining Saddle, I´m blinded by your light.
Arizona

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 217
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 941
Senast: Seabaz
·
Utrustning Hoppas det finns någon som är riktigt duktig på olika ullstoppningar här! Jag har en superduper känslig, riktig prinsessa på ärten...
Svar
15
· Visningar
1 699
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur