Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Dressyr Dragkedjan på mina cavallo piaffe plus stövlar har gått sönder :cry: Jag satt och funderade på om jag skulle lämna in dom till...
Svar
8
· Visningar
1 524
Senast: Centaur
·
L
Islandshäst Jag har en islandshäst som är 5 gångare. Jag skulle vilja ha tipps på hur jag kan träna upp hans galopp då han har svårt att...
Svar
7
· Visningar
1 614
Senast: maartinaa
·
Körning Nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen (haha :p) och anmält mig och Kapten Hårfager till en inkörningskurs. Men innan vi dyker upp där...
Svar
16
· Visningar
2 022
Senast: malumbub
·
B
Övr. Grenar Nu tar jag upp den här tråden igen, fast att det har varit två trådar om detta redan. Det som jag inte har fått någon klarhet i dessa...
Svar
6
· Visningar
2 326
Senast: Eva_S
·
K
Körning Har en shettisvallack på 6 år, har haft honom sedan slutet på sommaren. Hade honom hos mina föräldrar först och intrycket var då att han...
Svar
9
· Visningar
2 174
A
Hoppning Hej! Jag har skaffat en liten islandshäst som jag tänkte ha mycket kul med. Då jag tidigare ridit andra "vanliga" hästar som jag...
Svar
8
· Visningar
1 459
Senast: drysno
·
J
Western Jag har idag en RockingR reiner som jag haft i flera år och har nu fått höra att den inte passar min häst. Hon är bred över...
Svar
11
· Visningar
1 211
Senast: JBL
·
C
Western Fick en liten fundering när jag läste en annan tråd ang Blue roan. Det finns en Islandshingst som heter Heimir frá Vatnsleysu...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
8 982
Senast: CBJack
·
Western Är det något att ha eller spelar det ingen roll? Inte så haj på detta :D
Svar
6
· Visningar
1 646
Senast: arizona
·
Western Min pojkvän ville ge mig några dagars kurs med inriktning western. Först ville han överraska mig men det blev för svårt för honom då...
Svar
10
· Visningar
1 228
Senast: Bewildered
·
F
Trav Gott Nytt år och vi hoppas på fina buke-framgångar även 2009! Nytt år- ny "Bukehästar till start-tråd"... Jag börjar:) Första...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
13 246
Senast: Dinarella
·
Körning Jag kör egentligen inte hästar men har gjort det litegranna. Men nu jobbar jag i spanien och har tänkt pà en sak hära rider alla in...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: Fia-Lina
·
Trav Höger fram: vt frä.krr.m.sv.fl.,vt hår i i.krr.o.vt karled,vt bal.m.sv.fl.på ibal. vasjutton?? jag vet ju hur hästen ser ut (ser den...
Svar
4
· Visningar
1 169
Senast: Nafayette
·
Körning I senaste Ridsport finns en artikel om körningen. Det är Christer Pålsson som reagerar på bristen av utveckling inom körningen. Han har...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
17 605
C
Dressyr Hej! Letar "billigare" (Helst under 4000:- men kan ev. tänka mig att gå upp lite i pris) Ny eller begagnad dressyrsadel till ett...
Svar
1
· Visningar
960
Senast: majeld
·
E
Western Först och främst, det här är ingen tråd som är meningen att urarta om man har olika åsikter, så var snälla allihop, både mot mig och...
2
Svar
31
· Visningar
2 559
Senast: kryddelydd
·
Hoppning Är på jakt efter ett par nya chaps då de jag har nu är helt värdelösa. Dock vet jag inte riktigt vilken färg jag ska ha, hästen jag...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: Iso
·
V
Trav Har en femåring som startar fem gånger med varierat resultat. Har gått med tunga ridskor fram, vanliga falsade bak eller travskor fram...
Svar
9
· Visningar
2 153
Senast: ViggoVilding
·
Dressyr Vad säger ni, vända för ytter eller innerhjälperna? Själv vänder jag för innerhjälperna (vikten, kroppen och blicken först då!) men...
2
Svar
34
· Visningar
3 930
Senast: Lancet
·
Hoppning Dressyr-ryttarn med den rena dressyr-hästen ska lära sig att hoppa :D Min häst är en 10-årig valack som rids i enbart i dressyr (ja vi...
Svar
4
· Visningar
2 139
Senast: fluffig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur