Blue roan vs konstantskimmel

Sv: Blue roan vs konstantskimmel

Men åter till ursprungsfrågan...

Flåt TS men förlorade mig i diskussionen....

//Waern

Det kan vi göra:
Kunda vara intresant med bilder av Exterior på Pleasure/Working på ett eget inlägg, vad man se, och vad man vill förbättre.
Az

Jo visst är det ganska många som anser det du skriver och det är nog framförallt 3-beningar. Kanske beror det på att pleasure osv är det mest kvinnor som sysslar med. Reining är ju oxå en gren som de inte fnyser så mycket åt, mycket 3-beningar som sysslar med reiningräkor oxå.

Jag pratade med en f.ö mycket trevlig man på Rhc i somras som ifrågasatte varför jag skulle köpa en appaloosa och träna på boskap. Likadant var det med Paint, en riktig bra häst fanns bara i Qh... punkt och det spelade liksom ingen roll att jag sa att jag ska inte bli världs mästare bara ha kul och tävla för skojs skull men se det resonemanget gick inte in, Fjollig kärring verkade han tänka :mad:

Men åter till ursprungsfrågan...

Flåt TS men förlorade mig i diskussionen....

//Waern

Och AR: Ursprungsfrågan är för länge sedan begraven typ...;) vi har förlorat oss i en mängd smått och gott och det är såååå trevligt :bow:

Senast ändrad av en moderator:

(får konstiga bilder framför mig :eek: )

Alla sätt är bra utom dom som göt ont. :D

Det är ju ett problem, det gööör ju för sjutton ont att åka... Fast jag älskar ju John Wayne och om jag går som honom tillslut får det väl bli så, äktenskapstycke tror jag det heter va

Och jag tror brännskador i röva utav limmet är snäppet värre :crazy:

Åh nu hittade jag ett sidospår till.

När jag förlorade mig i min barndom i John Wayne filmer ni vet så galopperade hästarna och så gjorde de då en häftig slidestop, Då för sådär 30 år sedan hette det att kvartingarna hade ett förlängt höftben och därför kunde de stoppa på det viset.

Är det sanning eller myt

Det kan vi göra:
Kunda vara intresant med bilder av Exterior på Pleasure/Working på ett eget inlägg, vad man se, och vad man vill förbättre.
Az

Kör på, jag är lärling så jag uppskattar allt man kan titta och jämföra. Sedan har ju jag mina favoriter som jag f.ö inte vet om det är rätt exteriör att titta på. Ska se vad jag kan hitta vartefter.

Fjolliga kärring, dumma gubber, it takes all kinds :angel:
Att säger "bara quarter som gäller i western" that yahoo´s got a lot too learn.
Se om vi kan starta en WHAT DO YOU THINK sid.
Az

Ja så är det ju, jag glömde dock poängen i det inlägget och det var just det wranglan framförde att allt hängde på stammen, den och den MÅSTE finnas, det här är en pleasurehäst = skit och i hans ögon var hela stammen skit pga för mycket showhästar även om jag kan tycka att hon säkert skulle duga åt mig och naturligtvis hade vi säkert inte kommit till EM i Tyskland men en bit på väg men den där biten räknas inte hos "riktiga" kokillar.

Ja kör igång en tråd så får vi se om fler vill haka på :bow:

Silveranlaget finns inte hos den Nordsvenska hästen,

Vad kallar man detta då? Är det flax trots den tydliga silvernyansen i tagel?
Han är renrasig.
(kraftigt vanvårdade hingstar, ganska precis omhändertagna därav skicket)

21013220.jpg

20024544.jpg

20030514.jpg

Plutten då, lika trist varje gång man ser vanvård.

I mina ögon är han inte silversvart då manen inte har den eg silvermanen, dvs nästan vit. hans man är silver sotig eller hur jag ska förklara. Finns säkert någon annan som kan tyda hans färg men som sagt silversvart är han inte i mitt tycke.

Bor han hos dig nu för lite omvårdnad?

Jag tog emot honom för snart 2 år sedan och han bor idag hos en tjej som har stooora lösdrifter! :)

Ah vafan nu glömde jag att logga in på rätt användare haha / Marathon

Det är just därför jag tycker att raserna kan lära utav varandra när det gäller färgavel. Som tex OLWS, jag har talat med en del Isl.h uppfödare som inte har en aning om vad det är, - men du har ju en Overo kan jag säga, nej det är en bukskäck :crazy: och i mina ögon är det samma sak eller cyklar jag nu igen? Och vad är det som säger att när det avlats en del på sk bukskäckar så dyker det upp OLWS och vem får betala priset, jo hästarna.

För jag misstänker att OLWS inte är något som bara finns på vår ras?

Overos eller bukskäckar ....Shire hästar är ett typiskt exempel på detta. Även halvblod och fullblod är det vanligt med denna typ av skäck. Rodrigo Pessoas super häst Baloubet du Rouet är väl overo om jag inte minns fel ;o) Men det är bara inom Quarter å Paint som man måste testa för OLWS. Diskriminering tycker jag..... Alla dessa hästraser har anlagen men ingen testas :confused:

Maraton: Enligt min färgbok så mörkfux, finns en Ardenner i boken som ser väldigt lik ut med silvrig man och svans.
Vad har han för stam? Nä, nu ska jag inte kapa tråden här med nordisprat :p

Skulle ju helt klart ta bort en del lidande för hästar som råkar ut. Tycker som dig att det borde testas på alla raser där det finns och det vore ju framförallt dessa sk bukskäckar, flashgener och allt de kallas för. Samma färg olika namn :confused:

Vi har ju pratat andra raser så - shoot ;) Håller med dig, silver är han inte utan snarare fux

Liknande trådar

Fritid En annan tråd höll på att tas över av det här ämnet så jag startar en ny tråd om detta ämne istället! Det borde finnas flera personer...
Svar
14
· Visningar
1 963
Senast: Mia_R
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av stängsel/att stängsla med aluminiumtråd, kan ni inte berätta om era erfarenheter? Jag har bara vana av elrep...
Svar
8
· Visningar
4 701
Senast: mizzmaria
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
54 040
Kropp & Själ Förlååååååt, men här kommer ytterligare en hårfärgstråd från mig :o För er som läst min/mina (:angel:) andra trådar så har jag...
Svar
7
· Visningar
1 438
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V