Registrering/frysmärkning..

Sv: Registrering/frysmärkning..

Okej. Har för mig att man får betala mer eller nåt om det inte är gjort inom en viss tid. Vill ju inte göra det bara för att jag inte gjort min "hemläxa" :angel:

Det som det är förseningsavgift på är om registreringsansökan kommer till STC senare än 3 månader efter fölets födelse.
Då blir det dyrare för varje kvartal senare den inkommer.
Däremot kan man vänta åratal med att frysmärka, utan straffavgifter.

Jag har skickat in papprena på mitt föl... Vet nån hur lång tid det tar innan man får ett " svar" eller bekräftelse på att man har skickar in eller typ en räkning tillbaka...

Det brukar bara ta några dagar så finns fölet med som "ej färdigregistrerad" under stoets avkommor på travsport.se.

Jag misstänkte det...

Skönt att slippa ta ut nån för att göra "resten".
Ingen som vet när ungefär detta görs? Bor i Halland.
Några speciella platser det brukar vara?

Februari- maj ungefär.

Med den nya regeln om att alla hästar födda före den 30 juni måste ha pass före den 31 december så blir det väl svårt att fortsätta som tidigare. De måste väl vara klarregistrerade när man får passet?

Finns det en regel som är så??
Mina är födda i april och maj har fortfarande inte fått nått om frysmärkning:confused:

I år är det svårt att få till det, men jag tror inte det blir några problem med myndigheterna ändå.

Men nu får man passet bara nån vecka efter att hästen är frysmärkt.
Skulle det sen vara fel på härstamningskontrollen får man skicka tillbaka passet.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 641
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej! Undrar om någon haft en liknande upplevelse och vad det berott på. Jag har en ponny jag ägt i 2 år. Besiktningen var felfri och han...
Svar
4
· Visningar
1 698
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka