Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Hoppning Hej, jag har en 8-årig travare, han är inte så välutbildad då jag själv har ridit honom sedan han kom från travet... han gick en säsong...
Svar
8
· Visningar
1 252
T
Western Jag sticker försiktit in näsan är och frågar den samlade expertisen. Jag provade på gnägg men fick tipset att söka mig hit!:laugh...
Svar
4
· Visningar
1 339
Senast: TQR
·
E
Hoppning Jag har haft min ponny i ca 6 månader. Han har tidigare tävlat LA, Mdsv i hoppning men under tiden förra ägarna hade honom vägrade han...
2
Svar
26
· Visningar
6 598
Senast: CarolineB
·
Trav Nu kommer den vita hingsten till Sverige efter jul och hamnar på Västerbo stuteri. Åsikter om individ och stam? Kommer vi få en epedemi...
Svar
10
· Visningar
2 739
Senast: Giantchill
·
E
Islandshäst Ja nu har ju sadeln funnits ett tag på marknaden, och jag har funderingar på att kanske köpa en,,men jag har varken sett den "live"...
Svar
13
· Visningar
4 840
Senast: elfi
·
Trav Funderar på att boka plats hos honom...fler som tänkt samma sak? Då kan vi ju boka samordnat och få 15% rabatt på fölavgiften. Kommer...
Svar
8
· Visningar
1 938
Senast: jesse
·
N
Islandshäst Ni som använder dressyrsadel till eran islänning vilken modell har ni? Gärna bild på sadeln och ett + om den ligger på hästen! ;)
2
Svar
34
· Visningar
9 416
Senast: Amore
·
W
Övr. Grenar jag har sett på galopptävlingar och de flesta har färgade träns vilket jag tycker är så läckert.. Frågan är, vad köper man dem??
Svar
13
· Visningar
4 628
Senast: CindyL
·
  • Låst
Dressyr Får man egentligen tävla med i ex LC/LB ?
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Linduzz
·
E
Körning Sitter och tittar på live-sändningen från Globen, och det är några Holländska-körhästar som visar upp sig, med höga knälyft och fina...
Svar
5
· Visningar
1 286
Senast: grelots
·
Hoppning Vill ha tips på olika övningar ni brukar rida, hinder eller bommar! Skriv vad man tränar med övningen, styrka? kondition? lydnad? annat...
Svar
3
· Visningar
2 869
Senast: CindyL
·
Hoppning Ja, som rubriken antyder... Är ute efter lite tips på olika hoppövningar jag kan göra med mitt 4åriga halvblod. Han är inte mycket...
Svar
9
· Visningar
3 555
Senast: Soff91
·
Western Skulle behöva hjälp från några kunniga westernmänniskor. Jag tänkte köpa min första westernsadel. Den ska ligga på en islandshäst modell...
Svar
6
· Visningar
1 234
Senast: IngaLena
·
Hoppning Hur är det med pass och vaccinationsintyg när man startar clearround-tävlingar? Eller andra småtävlingar typ centimeterhoppningar...
Svar
4
· Visningar
2 317
Senast: Sickan
·
Fälttävlan Vet någon var jag kan nå fältridklubbar på internet i hela sverige? Någon hemsida där jag kan nå alla klubbar el likande? Tacksam för...
Svar
2
· Visningar
1 755
Senast: Kverulanten
·
Övr. Grenar Bara en liten fråga. Vad står "startpoängen" för? Vart kommer dom ifrån och vad betyder dom? Vad är bra/dåliga poäng?
Svar
4
· Visningar
1 626
Senast: Hambo
·
Dressyr FÅr man ha det? Alltså jag har i många många år tävlar med en mässingstång och silver bridong. På olika hästar... aldrig någon som...
Svar
8
· Visningar
1 401
Senast: remmis
·
Western Vilket/vilka bett är "snälla" stångbett/westernbett? Rider min gubbe på rakt mjukt gummibett men han kan bli lite stark när vi ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 079
Senast: JessicaM
·
Islandshäst Som sagt, vilken typ av häst passar det till? ung/gammal, rak/inte rak, lång/kort. ni förstår =) Tacksam för svar! Therese
Svar
0
· Visningar
1 317
Senast: tessinino
·
Islandshäst Står i valet och kvalet om jag ska köpa mig en Startr**k Island. Ska ha den på en grövre 4-årig islandshäst med något svankig och kort...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka