Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inga kommentarer...
Lenita , nyfiken i en strut som vanligt
är inte vanligt med den strl , men kika in på www.western.nu gå in på butikerna o kolla runt där, vet att P.Larss... butik har större strlTittat efter olika westernbett men hittar inga i 13,5cm dessvärre
Lenita , nyfiken i en strut som vanligt
Nej , prova ett billy-allen stång bett i stället , själv har jag inte använt sånt här stång med så låg port , förstår inte dess funktion
Nej , prova ett billy-allen stång bett i stället , själv har jag inte använt sånt här stång med så låg port , förstår inte dess funktion
Däremot ett bett med större port används enbart när hästen är klar i sin utbuildning och behöver inte så mkt stöd fr handen av ryttaren , själva har vår Quarter enbart använt bett me port i dessa tävlingsklasser där ingen kontakt i munnen behöver tas, där hon har kunnat bära sig själv. En port viker upp i gommen vid förhållnig i betten och passar inte då vi behöver samla upp med mkt kontakt längre stunder. Sattsa på Billy - Allen stångbettet om ni nu vill prova stång..
ja prova ett mer rakt Billy-Allen , detta finns även som tränsbett om man vill skifta , är inte bra o sitta med stång hela tiden . Man blir bortskämd med stången och är bra om hästen kan gå med vanligt tränsbett bra också. Är man inte så van i början med att känna om hästen har sina bakben i arbete o ryggen med sig är det lätt att bli lurad av hästen när den går på stång, kan knäcka av i nacken och luras
För att detta bett ger ett jämt tryck på tungan , är milt , inget som viker sig upp i gommen vid förhållningarna..såAhaaa jag förstår.
Okej här kommer en "nybörjarefråga" så skrik inte åt mig nu folk!
Varför ska man egentligen använda ett ja tex billy allen bettet som jag länkade?