Någon som har bild på sin dressyrsadel till Islandshäst?

Sv: Någon som har bild på sin dressyrsadel till Islandshäst?

Fårskinnet sitter fast med fyra breda resårband bara. Den är köpt separat.

Testade en bucas dessyr idag, helt världelös på min isis. Och va obekväm den va då! Fy :p

Hööks säljer en billig syntetsadel som ser relativt platt ut. Har inte sett den irl utan bara på nätet.. tror ni det bara är skit eller skulle man kunna skaffa en sån tills han satt sig i kroppen och man hittat något som passar både honom och mi g.

På synteten? Claridge house.. det gör mig inget om det är en sadel som inte håller i år och dar bara den är bra för hästen.

Jo, jag vet det. Fast just de här sadlarna är inte för smala (såna har vi nog också haft nån gång i tiderna :o), men åker lite fram ändå.
Alternativ är provade och de här sitter ändå härtills bäst - inga katastrofer så att säga.

Jag rider i en HdR Anthenor och det är den skönaste sadel jag någonsin ridit i :love:. Jag började rida igen i våras efter flera års uppehåll och fick låna ovannämnda sadel och inte ens efter 4 timmar i sadeln hade jag känningar utav det. Nu har jag köpt min egen. Den ligger dessutom bra på vår typ av hästar. Har tyvärr ingen bild men ska försöka ordna det.

O dom har underbara får-ludd grejer ju. mums!

KL.
Jag har en Amerigo classic.
amerigo_cervia_17-5_mw.jpg

(bilden är googlad).
Den är +2, 17".
ÄLSKAR DEN :love:
Sadeln på en av mina hästar (ja, jag har börjat sträcka på mig ;) )
isakurs-011.jpg

*kl*

Jag har en wintec dressyr 500 utprovad, trivs bra med den

Jag har en bomlös Barefoot London dressyr till min pålle. Underbar sadel!

Är Griffin Haflinger/Cob dressyr sadeln rak eller svängd i bommen? Letar efter en riktigt bred sadel till en häst med kortare, lätt svängd rygg:).

Är Griffin Haflinger/Cob dressyr sadeln rak eller svängd i bommen? Letar efter en riktigt bred sadel till en häst med kortare, lätt svängd rygg:).

Den är nog relativt rak, så alltför svängd skall ryggen nog inte vara.

Tittar på en jag med nu, den ser ju riktigt trevlig ut och sen är den ju snygg också:laugh:. Beslutsångest i sadeldjungeln suck:)

Jag har dressyrsadlar till båda mina. En Prestige Hippos dressage som andra här haft. Bild:

29274586.jpg

inte jag som rider

Sen har jag en cliff barnsby:

28813822.jpg

Brandybus här på buke som rider

Trivs i båda men bäst i cb'n :laugh:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Utrustning Någon som vet något om hulsebo dressyrsadel? Vad passar de på för typ av hästar? Anläggningsyta? Lång/kort?
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Loma
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
784
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka