Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Hur gör man om man saknar ett pass till en häst ? Om man vet vem som har passet men människan hävdar att hästen är hennes ( inte sant)...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: martha
·
K
Trav Jag har snubblat över en varmblodig valack på 7 år. Han är fortfarande aktiv inom travet, men tyvärr är han inte helt fräsch och...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: Rouge
·
D
Trav Den siste världsmästaren har gått ur tiden.
Svar
2
· Visningar
1 145
Senast: via
·
Fälttävlan Ja som rubriken lyder hur kommer det sig att dessa hindertyper heter just som de gör? Är det någon som vet varifrån namnen kommer...
Svar
2
· Visningar
6 980
Senast: Snowball
·
R
Tävling I juli var jag på en lokal tävling, som jag vann. Dock hade klubben haft strul med beställning av rosetter och plaketter så de skulle...
Svar
2
· Visningar
1 473
Senast: Pancakes
·
Distans Nån gång i somras började jag bli lite nyfiken på distans men var då medryttare på en häst som mest blev riden i dressyr. Nu har jag...
Svar
9
· Visningar
2 960
Senast: Pancakes
·
B
Islandshäst Om jag vill köpa en islandshäst från Island, hur går det hela till? Ska den stå i karantän? Ska man söka om lov någonstans, eller det...
Svar
4
· Visningar
1 387
Senast: Echa
·
M
Dressyr Jag har funderat på att köpa en Sensation Ride Hybrid. Frågan är bara om man får tävla i den?
Svar
12
· Visningar
1 758
Senast: -moa-
·
F
  • Låst
Övr. Grenar köpte ett fullblod i somras. Vetbesiktning gjordes innan köp med U.A. Men när vi fick hem henne var hon halt,´har sedan upplevts som...
Svar
2
· Visningar
1 257
Senast: tifo
·
H
Körning Vilket underlag föredrar ni vid körträning på bana? Behöver er hjälp för att kunna skriva en text om ridbaneunderlag. Storlek på bana...
Svar
7
· Visningar
1 012
Senast: mandoz
·
Distans Jag undrar hur jag kan nå alla distans rittsklubbar i sverige? Någon hemsida där alla klubbar står med? tack för svar/ Nowa
Svar
2
· Visningar
1 168
Senast: cetzyboy
·
Trav Spinn off på annan tråd om pengakåta travet.. Vågar ni räkna lite på vad era kusar kostat genom åren? Finns det någon här som har...
Svar
7
· Visningar
3 060
Senast: ghost
·
Dressyr Hjälp snälla och ge förslag på märken som kan tänkas passa..Ett snart fyraårigt sto, hon har dessutom manke. Själv vill jag ha...
Svar
3
· Visningar
1 495
Senast: Matten
·
Övr. Grenar Hinderlöp,, är det sport eller kvalificerat djurplåger?? Att sex hästar dör samma tävlingsdag är väl endå ett tydligt svar och att...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 373
Senast: flashlight
·
S
Trav Kan man använda det? Kanske en dum fråga men hjälp mej snälla!
Svar
2
· Visningar
917
Senast: snowbell
·
W
Dressyr Hej alla dressyr ryttare! Har ett eng. fullblod på 16år som tidigare gått löp. Har länge varit en riktigt stel häst men efter att jag...
Svar
9
· Visningar
1 634
Senast: Cut3Leo
·
P
Trav Jag behöver hjälp från bukeexperterna! :) Jag skulle vilja ha en sulky till min väldigt grova D-ponny men är helt lost när det gäller...
Svar
12
· Visningar
4 366
Senast: Cambrie
·
L
Trav Letade efter hästar och såg konstiga förkortningar jag skulle vilja ha hjälp med. Det står te,x Rekord 40,1l 38,5k 43,2m Betyder...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Leila A
·
Western Är det inte rätt vanligt att man som westernryttare även håller på med nh, tex. olika övningar? Eller skiljer sig hanteringen hos...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Seabaz
·
Islandshäst En något kryptisk rubrik kanske, men tanken slog mig när jag satt och tittade lite i WorldFengur. Jag vet om att det har funnits och...
Svar
5
· Visningar
2 104
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025