Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Som rubriken lyder så är jag lite nyfiken på korsningen fullblod/varmblod som dressyrhäst! Är det någon som har erfarenhet av detta...
Svar
6
· Visningar
2 257
Senast: OthiliaH
·
S
Islandshäst När ni börjar med inridning av era unghästar? Har ridit in några stycken unghästar, själv brukar jag börja när dom är ungf.3år. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 171
Senast: glimjandi
·
V
Hoppning hej fråga kan en 16åring som nu har ponny få tävla med lånad stor häst och sen ändå tävla sin ponny sen igen?:confused:
Svar
4
· Visningar
1 257
Senast: Deimion
·
Fälttävlan Eller går det lika bra att borsta av dem? Man ska ju akta sig för det ofta stillasående vattnet i vattenhinder men jag kan ju erkänna...
Svar
13
· Visningar
1 750
Western Min snälla :devil: medryttare skulle hjälpa till och pusta sadeln idag...Hon var ambitiös och drog loss fendrarna helt:cry: och det är...
Svar
4
· Visningar
1 199
Senast: alazzi
·
Western Jag smörjde nyss fendrarna eller va de heter på min ljusa w sadel och de blev helt MÖRKA O FLÄCKIGA!!! Det har torkat o är fortfarande...
2
Svar
24
· Visningar
4 743
Senast: Lenita
·
G
Hoppning Har någon här hört talas om det? Min chef påstår sig ha sett någon utställare som hade det på mässan under scandinaviumtävlingarna i...
Svar
13
· Visningar
3 650
Senast: fruxolisa
·
Dressyr Nu ska vi se om jag kan formulera mig rätt... :angel: Min häst har otroligt lätt för sig att samla men svårare att utföra ökningar...
Svar
14
· Visningar
1 698
Senast: Cut3Leo
·
L
Western Jag är nyfiken på om chaps fortfarande används av er som inte rider koklasser. Vilka modeller skulle ni vilja ha, shootgun, batwing...
Svar
15
· Visningar
2 158
Hoppning Feg dressyrryttare tittar in lite snabbt här hos er på hoppsidan :p Har en 6-åring som nu ska börja hoppas lite mer regelbundet av en...
Svar
4
· Visningar
1 375
Senast: vildros
·
S
Hoppning vad får man rida på för bett i kvalen?? Min är alldeles för stark på vanligt:confused:
Svar
1
· Visningar
1 791
Senast: ZOFUS
·
Islandshäst Jag har länge funderat på det här med huruvida det finns "lättklass" eller inte. Jag har kommit o tänka på det flera gånger när jag läst...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 526
Senast: silversvart
·
Svar
12
· Visningar
1 965
Senast: peperoni2
·
Distans Hur går det till med vatten på en tävling?? Får man endast ge vatten på utsatta platser? har man möjlighet att få vatten på de platseran...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: giffan
·
Distans Diskuterade häromdagen med en tjej angående bomlösa sadlar. Hon hävdade att distansryttare ofta har 3-4 sadlar och byter under ritten...
Svar
14
· Visningar
1 951
Senast: fjordtokan
·
W
Distans Hei :) Dette innlegget blir på norsk, svensken min er ikke noe å skryte av. Arrangeres det distanseritt i nord Sverige? Bor i Troms...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: annoj
·
M
Hoppning Nu var det dags vi ska iväg på våran första hopp tävling behöver all tips och råd jag kan få ? vad behöver jag ha med vad behöver...
Svar
4
· Visningar
1 236
Senast: Sickan
·
R
Trav hur är det med prispengarna är dom skattade och klar när dom kommer in på kontot el lägs det på min inkomst så jag får skatta sedan på...
Svar
11
· Visningar
3 439
Senast: ghost
·
Trav Vilka tror ni kommer sluta upp bakom startbilen i år?:D
2 3
Svar
51
· Visningar
6 488
Senast: Kofunda
·
Dressyr Eftersom man måste ha hästen tränsad hela tiden vid tävlingsplatsen så undrar jag om man får ha repgrimma under tränset? Detta tas...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat