Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

K
Distans Har funderingar gällande Fjällnoraritten, kollar man på tävlingskalendern så ska tävlingen gå den 25/9 men på proppen står det 2/10...
Svar
8
· Visningar
1 058
Senast: giffan
·
M
Distans Någon som har erfarenhet av ST Espaniola ? Och provat rida distans i en sådan eller liknande akademisk sadel, hur är dem att rida lätt...
Svar
6
· Visningar
2 323
Senast: Matilda Ors
·
Islandshäst Kom häromkvällen in i en diskussion med några bekanta där temat var islandshästar. Den ena av dessa båda redogjorde klart och tydligt...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 263
Senast: Elina8
·
Fälttävlan Så, nu drar det ihop sig till nästa tävling i skåne! Som även är den sista (lätta) innan oktober (Gärds) i skåne. Vi ska dit och...
2
Svar
32
· Visningar
3 938
Senast: sita
·
N
Dressyr Hej, jag är lite osäker på alla olika gångarterna på tävlingar... Någon som kan beskriva dom lite närmare? Särskillt mellantrav och...
Svar
1
· Visningar
808
Distans Jag ska starta min första distansritt någonsin nu i helgen :-) Jag vet att jag ska ha tröja med krage men om det nu regnar (ja, typ...
Svar
2
· Visningar
1 050
Senast: lfolkung
·
A
Körning Jag köpte mig en hopphäst som visade sig, med lite efterforskning, ha varit en fyrspannshäst en gång i tiden (inte körd på ca ett år...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: atmosphere
·
Dressyr Nu har riktlinjerna kommit ut och det känns helt ok för mig detta. Det är inte i närheten av hur det ser ut när Anky och gänget rider...
2
Svar
23
· Visningar
4 410
Senast: lektra
·
Dressyr Är nyfiken på vilka typer av hästar ni tävlar med. Gärna stam om ni vill. Ras, lite om temperamentet och vägen till dit ni är idag...
Svar
0
· Visningar
1 158
K
Körning Hej! Jag har en bruksnordis på 2 år som jag håller på att köra in. Har kommit så långt att vi körde lite med timmerkälke i vintras och...
Svar
2
· Visningar
958
Senast: Krumelux
·
Islandshäst Min häst växlar otroligt lätt mellan gångarter, och smyger fram och tillbaka mellan gångarterna. Jag har fått lite tips från min tränare...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Elina8
·
L
Distans Var kan man köpa biliga men bra utrustning för distans???:)
2
Svar
29
· Visningar
7 559
Senast: Liten
·
Dressyr Nu har jag rört till det helt och hållet i skallen. Jag funderar på galopp och ryggradens korrekta böjning/kurvatur i den gångarten, och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 143
Senast: jacko
·
Dressyr Är det tillåtet med färgade sporrar på tävling? De är formade som helt vanliga junior sporrar, bara att de är färgade :)
Svar
6
· Visningar
1 650
Senast: Deimion
·
R
Hoppning Hej. Nu var det dax efter många ponny år ska jag skaffa stor häst. Jag älskar att hoppa och letar efter en hopphäst. Men vet inte vad...
2
Svar
32
· Visningar
4 169
Senast: Finite
·
Dressyr snart är de dags att träna för tränaren och då vill ja gärna klä upp mig och hästen lite extra:D problemet är att jag vill ha en tunn...
2
Svar
28
· Visningar
3 038
Senast: Deimion
·
Islandshäst Hej, Har köpt en Globus Gloi bomvidd 3 (vid) till min ena islandshäst men den visade sig vara för smal för henne. Passade dock min...
Svar
13
· Visningar
3 095
Senast: Ztrike
·
P
Dressyr Är det nån som har tabell för vilka viddmått som överensstämmer med olika grader på sadlarna Prestige Hippos och Jaguar XKC? Man blir...
Svar
5
· Visningar
1 924
Senast: Prusseluskan
·
Islandshäst Jag har precis köpt ett sto på Island som jag skall betäcka nu i sommar. Men jag kan inte lyckas bestämma mig för vem! Har 3 kandidater...
Svar
2
· Visningar
1 240
Senast: Hedinn
·
M
Islandshäst Får man ha en kavaj som inte är enfärgad? Satt och tänkte på det och jag tror aldrig jag sett någon på islandshästtävling med tex...
Svar
6
· Visningar
1 428
Senast: Koltinna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025