J
jnfr
Sv: köp av Hopphäst
Hittar på internet nu att hon är 158 cm. (:
Mynta var 159 som fyraåring.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mynta var 159 som fyraåring.
Enligt BLUP var hon 159 på kvalitets (alltså 4-åring).
Sen att den mätningen inte alltid stämmer är väl en annan sak...
För allt på internet stämmer ju?
När man gör en intervju med ägaren till hästen så förstår jag inte riktigt varför hon skulle ljuga om sin hästs mankhöjd? Annat om jag hade läst det i en diskussion mellan två 13åringar.
Förstår inte heller varför det är relevant om hon är 158 eller 159, poängen var att en liten häst kan hoppa den med och att jag undrade varför hon baserade allting hon skrev på en häst som var 165 cm.
Men ska vi märka ord så säg till, en favoritlek om du frågar mig (;
Jag förstår inte riktigt hur du tänker? Om du har satt en ram på 4-8 år så får du ju också inse at det är stor skillnad på en 4-åring och en 8-åring. Du kan ju inte begära att en 4-åring har tävlat 110? Du kan heller inte säga att en 8-åring som "bara" har tävlat 110 inte har kapacitet för mer. Det kanske bara innebär att den är lugnt tagen och kommer hålla längre.
Men men, vad vet jag. Jag är ju bara ett Buke-pucko.
Inte bara jag som tycker att vissas svar är helt sjuka och helt taget ur luften.
Tänker inte försvara mig på något sätt, vill bara säga att jag har ingen lätt hoppad ponny idagens läge, hon har ingen felmarginal för att hon ska klara hoppet måste ALLT stämma, vilket ni "experter" både fatta inte är het enkelt... Men dumma jag som inte "kan" något klarar det... Och ponnysar är väl inte bara att gasa? Vad är det taget ifrån, vi som rider ponny behöver alltså inte räkna avstånd? Vi har det lättare än er på storhäst? skulle inte tro det. snarare A-B ponnisar är bara att gasa men inte C-D ponnysarna med den långa gallopen...