Dagstorp, Dagstorp, Dagstorp!!!

Sv: Dagstorp, Dagstorp, Dagstorp!!!

Jag var där och tävlade, dressyren gick bra fram tills galoppen, då vart det slirigt, var ju katastrof dressyrbana, bara vatten..vatten vatten bara vanligt vatten, men ändå, pållan var lite ostabil på det underlaget, och siffrorna på protokollet sjönk radikalt vid galoppen. fick 66 i straff i dressyren..
70 straff efter banhoppningen och i terrängen gick det superbra..tyckte jag då. förlorade några sekunder då Kansi upptäckte att det fanns en annan läskig häst inne i skogen, hon tvärnitade från galoppen "KAN DET VERKLIGEN FINNAS ANDRA HÄSTAR HÄR?!?":p så det blev slängtrav till galopp igen (mina tävlingsnerver hade lite svårt att styra en mer sammlad galoppfattning;)

Men jag ska vara nöjd ändå, hästen presterade vad den kunde och det är det viktigaste:)

Jag red dressyren på banan närmast skogen och där var underlaget väldigt bra under omständigheterna! Var i falkenberg för några år sedan och där var hela dressyrbanan täckt med vatten, efter det kommer jag nog aldrig behöva klaga på vattniga dressyrbanor....;)

Tycker tävlingarna var jätte bra! lite tråkigt med eftermiddagens väder bara... och lite irriterad över att jag såg endel rida fram med klocka innan terrängen i 1,00m, hoppas den åkte av innan själva terrängen!

"skogsbanan" var mycket finare än den jag red på (närmast ridhuset)
men förstår inte varför man inte körde dressyren i något utav ridhusen istället,hade varit mycket bättre.

:rofl:Vilken söt reaktion:D
Hon vart allt annat än "här kommer jag, akta på er!" hon hoppade till för allt och alla, inne på banhoppningen blev hon livrädd för funktionärerna. hon som alltid annars är den lugna trygga haflingerponnyn;)

*knapp*

Jag red ju min andra tävling och hade inte jättehöga förväntningar, dressyrprogrammet (debutant 2007) var mer utmamande för oss än det vi red i Gärds (1997) så målet var att komma över 60% (fick 64,3% i Gärds) men på framridningen sänkte jag mina ambitioner :p Superpigg häst som mest slog sig fri och gick i sidled...
Inne på banan skötte hon sig ändå rätt bra (förutom att hon slog sig fri och taktade i skritten :angel:) och vi fick 61,5% = 57,8 straff och 24:e plats (35 startande).
Felfri i hoppningen, superfin och taggad häst! :love: Avancerade till 17:e plats.
Terrängen kändes både högre och lite svårare än Gärds (?). Dock inga problem för min stjärna :bow:, felfri och bara 8 sek över optimaltiden! :banana: Alltså 3,2 straff, så vi slutade på 61 straff och plats 15 :laugh: 15,9 straff från segraren och 5,2 från placering, det får man ju vara nöjd med!

Nu fortsätter vi jobba på dressyren tills nästa gång...

Hon vart allt annat än "här kommer jag, akta på er!" hon hoppade till för allt och alla, inne på banhoppningen blev hon livrädd för funktionärerna. hon som alltid annars är den lugna trygga haflingerponnyn;)

Haha, ja man vet aldrig riktigt hur de reagerar :D Min är tvärtom, han är ofta (även om det verkar vara mycke bättre nu) mycket rädd av sig på framridning och vanliga träningar men så fort det bara är han själv som ska hoppa sin runda är det bara fokus på hindren. Jag var ganska paff de första gångerna kan jag säga :D Får se om det håller i sig om vi vågar starta fälttävlan någon gång :p

Någon som vet när resultaten kommer ut på hemsidan?:cool:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 171
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka