Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Får du utan att stå som ägare men ha kontrakt på livstidsfodervärd (som endast ridhäst) betäcka stoet utan ägarens godkännande...
Svar
15
· Visningar
2 029
Senast: Sonic76
·
Körning Jag har precis köpt en shettis på 5 år, hon är 99 i mkh. Tanken är att hon ska gå som sällskap till mitt halvblod, men hon ska även...
Svar
7
· Visningar
2 731
Senast: sanio
·
Dressyr Ska inhandla ett kandar snart. Ponnyn har storlek 12,5 på sina vanliga bett, så jag förutsätter att bridongbettet ska vara 12,5. Ska...
Svar
5
· Visningar
1 099
Senast: Pancakes
·
M
Trav Har nu följt ett råd från trav-proffs att försöka hitta äldre mopedhjul till min vagn. Det skall tydligen vara bättre kvalitet på de...
Svar
6
· Visningar
1 365
Senast: giffan
·
Hoppning Vad går den i för höjd i hoppning??
Svar
2
· Visningar
1 459
Senast: kopparberg
·
Western Såg att SCW kommer till Tolita där jag bor och det stod att man kunde få chansen att ta western märket. Jag har ju nyss börjat träna...
Svar
12
· Visningar
1 717
Senast: Anneli
·
Körning börjar var dax att köpa ett par sådana nu, funderar dock delvis på längd, till fullstor häst, 16 m är för kort, men kommer 18 att räcka...
Svar
12
· Visningar
1 822
Senast: Idaidut
·
Islandshäst Vilken snitthastighet håller man på en turridning heldag på islandshäst? Ha i åtanke att de hästar jag undrar inte heller är tränade...
Svar
9
· Visningar
1 756
Senast: Seabaz
·
M
Dressyr Har äntligen hittat ett bett pållen verkar acceptera vettigt, so far so good... Det är ett 2-delat D-rings bett från Myler, med en helt...
Svar
7
· Visningar
1 621
Senast: -moa-
·
Körning Jag har lite beslutsångest (igen). Det börjar nu närma sig att spänna för min a-ponny för första gången och jag är lite osäker på...
Svar
11
· Visningar
1 535
Körning Lite körfeg 'kärring' är på jakt efter en rockard (tror jag) med 'utsikt' och lätta att kliva i och ur.. Frågan är vilken ska jag...
Svar
12
· Visningar
2 649
Senast: agtatoon
·
Trav Har ett sto på leasing som skall starta för första gången (hos mig) på måndag och jag är så nervös inför detta. Denna start är mest för...
2
Svar
23
· Visningar
2 977
Senast: Sonic76
·
Körning Ni som ska köra in era tvååringar, hur långt har ni kommit? Vad gör ni nu? Hur ofta och hur länge åt gången? Jag har precis börjat...
Svar
10
· Visningar
1 289
Senast: Io
·
I
Islandshäst får jag då de nr som utkommit tidigare under året?:)
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: Prosit
·
Dressyr Är det någon som har testat denna? Jag provred en idag, med Contourbloc, och gillar den! Att den dessutom är den enda sadel som legat...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 108
Senast: Hera
·
Islandshäst Inatt fick vi tillökning i stallet, men jag med mina begränsade färgkunskaper lyckas inte klura ut vad det lilla livet har för färg...
Svar
11
· Visningar
2 774
Senast: Korven
·
R
Övr. Grenar Nu är julen snart här och i mina hästars mage är det fullt liv :D Vore roligt och se om det finns några fler som väntar tillökning...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 273
Senast: Messy
·
K
Hoppning Ni som har ponny (c-d-ponny), vilken storlek har ni på eran martingal? När jag har kollat runt lite har jag bara sett storlekarna ponny...
Svar
8
· Visningar
2 209
Western Ska idag hämta hem en sadel att prova på min häst och vill gärna höra med er vad ni tycker om detta märke. Det är en Blue Ribbon-sadel...
Svar
4
· Visningar
1 418
Senast: AnnEve
·
Islandshäst Undrar om någon har erfarenhet av dräktighetsklåda? Mitt sto har nämligen kliat sig under större delen av dräktigheten, nu under vintern...
Svar
7
· Visningar
1 335
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka