Nya Wintec Pro Dressage!

Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

Nu har jag äntligen fått med mig fotograf på träning! :)

Så här kommer lite ridbilder i nya sadeln. Här finns resten av bilderna, se "Krickanträning 6/9".

29281498.jpg

29281875.jpg

29281616.jpg

Senast ändrad:

men du ligger ju nästan ner på hästen på vissa bilder! :eek: :p är det sadeln som sätter dig så, eller är det ett problem som du har med din sits? dags att stärka upp bålstyrkan kanske ;)
utöver det så såg sadeln skön ut :)

Sadeln sätter mig egentligen klockrent, resten sitter bara i min egen (o)styrka!

Jag är så sugen på att köpa en, MEN... det finns alltid ett MEN också, och det är att jag är rädd för att mina ben är för korta för stödblocken så vinkeln för knät kommer hamna fel.... måste åka och prova detta innan man bestämmer sig. Det känns som att en med flyttbara små stöd kan fungera bättre än ett block som är stumt och inte passar till mitt ben.... inte kul å va kortbent, men det samma måste väll gälla de som har låååånga ben också?:cool:

har helelr inte provat den, men jag befarar samma problem, då Innovan var så för mig :(

Sitsen var jätteskönt på Innovan, och jag älskar stora stöd, men jag har också korta men o där fick jag nästan ah hoppben för att nudda blocken (ok inte riktigt men alldels för vinklade för min smak)

Men är nästan att ajg kan leva med 'fel ben' om den passar hsäten och sitsen är skön etc.

Fast nu börjar jag tänka i gamla banor igen och ge upp på en bomsadel, Fhoenix Vogue bomlös ser ganska bra ut i mina ögon just nu, då passar den alltid iallafall :) (och har flyttbara klossar ;) )
Dock gillar jag syntet bättre helt ärligt men tror att den här kanske är ltie för lång för min lilla pålla. suck.

KL
Tack för foton Lipan!

*kl*

Nu har jag ridit i den i ca 3 veckor och tre första passen var jag nästan gråtfärdig för jag tyckte inte jag hade någon balans, att sätet var för litet och att allt lutande bakåt = satte mig i stolsits..

Sen längde jag lädrena två hål (mot vad jag haft i isabellen) och vips så var alla problemen borta! Det blev ju så eftersom jag hade för korta läder så tog knäna spjärn mot stöden och satte mig på bakvalvet.. Nu älskar jag den! Fick kommentar från domare förra helgen att jag hade en väldigt fin grundsits (för dagen :angel:) och det har jag aldrig fått höra innan :)

Precis så gjorde jag när jag provred Innova'n! Hemskt :eek:

Vad kul att höra att någon annan gillar den, skulle som aprilia säger, vara jättekul att se lite bilder! :)

så upplevde jag Innovan också (hade ju en Innova själv i ett halvår..) och Innovan gav även mig en bra sits tack vare att jag va tvungen o rida med längre läder. Hade bara sätet varit en close contact och anläggningsytan varit ngt kortare så hade det varit min drömsadel.

Jag sparkar lite liv i den här tråden för att få höra om lite erfarenheter om denna sadel då jag funderar på att beställa en sådan! :D

Liknande trådar

Utrustning Jag är inne på att köpa en Bates dressyrsadel, vet dock inte hur stor skillnad det är mellan Innova och New Dressage? Har inte...
Svar
1
· Visningar
1 479
Senast: Nevermind
·
Utrustning Jag hittar ingen ny sadellista efter version 2.0, så startar en fortsättning på följande tråd. Moderator får gärna radera eller slå...
Svar
2
· Visningar
2 674
Senast: Estivuz
·
Utrustning Är återigen ute på jakt efter en sadel till min travare. Har haft ut sadelutprovare tidigare, köpte då en Albion style dressyrsadel...
Svar
3
· Visningar
966
Utrustning Jag har en Wintec pro jump(rött järn), de nya modellen till min ena häst och nu letar jag sadel till min andra. Wintecen ligger hyfsat...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama