Nya Wintec Pro Dressage!

Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

hmm gränsfall då, men man kan ju typ banka ut ett kankse...

Lipan: är lugnt, är bara tacksam för några överhuvudtaget, oavsett när :)
 
Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

TACK!
Men du den ser bra ut ju, fina breda bossor faksikt, ser ganksa platta ut ändå och inte spetisga. Brett mellan dom också ser det ut som. Oh vad glad jag blir, det mesta går ju bort direkt på nåt elelr annat sätt så är kul när nåt ens är tänkbart.
Lovande :) Hoppas den inte är för lång bara eller fel form.
Söt häst förresten!

edit: hmm det enda är...dels hur lång den är då, men också om den blir mer svängd med bredare järn i?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

KL

Alltså...är jag blind...det måste ju finnas skrivet nånstans online vad measurments/mått är på en 17" 2009 pro dressage sadel?

ingen som känner sig uttråkad o har lust o se om dom kan hitta? ;)
Jag brukar kunna hitta sånt här men antingen är jag blind, trött (ok det är jag), eller så bara står det inte, vilket det ju borde!

Vart så hoppfull nu men är ju ingen idé att bli om den är för lång.
 
Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

Det står på sidan att 17" är 43 cm lång, men jag vet inte om det är samma sak som du undrar över? Säkert inte, jag har ingen koll :grin:

Jag hade kanske inte de högsta förväntningarna innan, men känner mig otroligt nöjd med min nya sadel. Sitter jättebra i den och den ligger bra på Evita.

Tack förresten, hon är allt en liten sötnos :p

Jag har vita järnet i och tycker inte att den blir svängd. Finns ju lite ryggbilder på min pålla och hon är som en tunna och rak. Har känts ganska hopplöst att hitta nåt passande, särskilt när man bor uppe i Luleå där det knappt finns några sadlar att prova!
 
Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

Det står på sidan att 17" är 43 cm lång, men jag vet inte om det är samma sak som du undrar över? Säkert inte, jag har ingen koll :grin:

Jag hade kanske inte de högsta förväntningarna innan, men känner mig otroligt nöjd med min nya sadel. Sitter jättebra i den och den ligger bra på Evita.

Tack förresten, hon är allt en liten sötnos :p

Jag har vita järnet i och tycker inte att den blir svängd. Finns ju lite ryggbilder på min pålla och hon är som en tunna och rak. Har känts ganska hopplöst att hitta nåt passande, särskilt när man bor uppe i Luleå där det knappt finns några sadlar att prova!

Du menar att anläggningsytan är 43? Kan du mäta så det stämmer? :bow:
 
Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

ah exakt det var min tanke också, fanns väl ingen chans att anläggningsytan var 43 cam haha, fast det hade ju vart trevligt...
 
Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

Jag har en sådan sadel hemma på prov i 16,5" och om jag har mätt rätt så är anläggningsytan på den 49 cm. Måste dock säga att jag upplever sätet i 16,5" som väldigt rymligt. Det var alldeles för stort för mig tyvärr.

MVH Smallgot
 
Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

ahh ok, tack!
Det är ju visserligen itne exat kort, men heller inte jättelångt. kankse vore tänkbart :) Värt att ta hem och prova iallafall!
Hmm men då kanske jag kan ha 16.5" också...jag brukar ha 16" i morris & nolans dressyr o det var perfekt. Innovan är ju lite stor i storlekar också tyckte jag så kanske är samma som den, med tanke på att den ser väldigt 'kopierad' ut..
 
Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

Haha, nä jag misstänkte att det inte var samma sak. Tur nån har koll! ;)

-moa-: Jag har som sagt var 17" i sätet och tycker att jag ryms alldeles utmärkt i det. Brukar annars behöva minst 17,5" i dressyrsadel. Är 169 cm lång och har 38-40 i byxor.
 
Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

Den går att å tag på från tyskland för 599 euro... :) Den i mer syntet, alltså inte nubuck synteten går att köpa för 399 euro.:)
 
Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

åh jag vill oxå ha. Får vänta tills jag börjar jobba. mammaledig nu så inte så mycket klirr i kassan just nu
 
Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

oj men det var ju inte alls så farligt den i nubuck syntet...för det är den jag vill ha isånnafall.

Måste hitta vart man kan låna hem en...nu är ju fölis ute så kan iallafall börja prova sadlar igen :) inför igångsättning.
 
Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

kan någon pma mig om vart man kan köpa denna i sverige och vad den kostar? om man inte får skriva direkt i forumet var och hur mycket...hittar inget på google.
 
Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

kolla här om du tittar på återförsäljare för hela wintec.... om moderator tycker det är reklam är det bara att radera. men är en guidning till vilka som har märket. Inte en specifik säljsida :)

http://www.scan-horse.com/?page=164
 
Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

Är också nyfiken på denna sadel: Här har de inte fått hem den än:cry:
 
Sv: Nya Wintec Pro Dressage!

tack!
Måste kolla upp om den finns här nånstans nu då!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är inne på att köpa en Bates dressyrsadel, vet dock inte hur stor skillnad det är mellan Innova och New Dressage? Har inte...
Svar
1
· Visningar
1 467
Senast: Nevermind
·
Utrustning Min gamla Wintec Isabell håller på att falla i bitar av ålder och slitage, men som tur är så räcker skatteåterbäringen precis till en ny...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: svea
·
S
Dressyr Nu lånade jag hem en sadel på prov idag, en Wintec Pro med contour block...syntetmocca varianten av en Bates Innova. Första sadel som...
Svar
15
· Visningar
4 469
Senast: __Stilett__
·
H
Utrustning Jag är på sadeljakt och har fastnat för ett par stycken av Wintecs sadlar. Den ena är en Isabell Werth, ullstoppad. Den har legat på...
Svar
6
· Visningar
1 308
Senast: HallonDoft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp