Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Fälttävlan Skulle det inte vara terrängträning utomhus både på Gärds bana och Ted Velanders i dag/denna helgen? Det är väl inte så att deltagande...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
15 048
Senast: Bellapops
·
Western Jag har alltid varit "anti sporrar" men jag provade min tränares westernsporrar för att bara nudda lite vid hästen så han lättare skulle...
Svar
5
· Visningar
2 539
Senast: Lenita
·
Q
Islandshäst Sitter och bläddrar i Hingststamboken för i år och tittar på Ardur frá Lundum II och blir förvånad över hur oerhört många ston han...
Svar
13
· Visningar
3 233
Senast: Hedinn
·
Islandshäst Hej snabb fråga och hoppas på snabbt svar. Fick min nya sadel idag och den passar inte alls trots frågan om vinkel mm men nu...
Svar
2
· Visningar
1 889
Senast: Is
·
Western Har en gosse som blir fem om någon vecka. I vintras upptäckte vi att han hade ont i sidorna (alltså båda sidor), särskilt runt virveln...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: Bewildered
·
Fälttävlan Har varit i fälttävlanssvängen ett tag nu och ibland händer det att det kommer in ett ekipage på dressyrbanan med lite grejer på benen...
Svar
8
· Visningar
1 876
Senast: Novelette
·
Western Jag letar ny sadel till min häst och har nästan gett upp tanken på att hitta en begagnad som passar.:( Jag tänkte nu istället ta ut en...
Svar
6
· Visningar
1 308
Senast: Digbil
·
S
Western Det finns många olika sett att rida utan bett Sidepull. hackamore med flera. Men jag vill rida på ett bett som har bra inverkan när...
2
Svar
20
· Visningar
3 997
Senast: smiling_girl
·
Western Är det någon här som vet var man hittar orthoflex westernsadlar? Om det finns nån återförsäljare här i Sverige? Jag har provat att...
Svar
5
· Visningar
1 368
Senast: Chex
·
Hoppning I TDB, syns inte de som är anmälda till lagklasserna då? I antalet anmälda menar jag då. Om förklassen går i LD (Div III), ska man...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: Equilina
·
F
Western Ni westernmänniskor kan säkert svara på min fråga jag funderat över. Är bakgjord ett krav när man rider i westernsadel, och isf varför...
Svar
5
· Visningar
4 445
Senast: Bewildered
·
Trav Vilken Varmblodig travare har världsrekordet? Alltså vem som är snabbast då. Har försökt googla men är hur många olika svar som helst...
Svar
16
· Visningar
2 590
Senast: Snazzy_Millie
·
M
Trav Undrar om någon vet om det är dumt att linjeavla 3+3 på Sugarcane Hanover? Var hos en stuteriägare och han tyckte det blev för mycket...
Svar
2
· Visningar
998
·
Trav Är det någon här som har lite info om Yankee Glide? Avkommor,syskon, hans möderne..... Gärna någon bild! Har kollat lite på travsport...
Svar
18
· Visningar
3 398
·
Körning Är lite köpsugen, så jag tänkte höra vad ni köpte för något körrelaterat senast? Gärna bilder :bump:
2 3
Svar
46
· Visningar
5 625
Senast: Idaidut
·
Distans I år anordnar Föreningen Värmlands Distansryttare SM i distansritt. För första gången går det på samma tävlingsdag för seniorer och...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 156
Senast: Patzy
·
Tävling Jag ska vara speaker på våra dressyrtävlingar imorgon och har väldigt lite erfarenhet av bra speakers, tycker de flesta är ganska dåliga...
Svar
13
· Visningar
5 675
Senast: fruxolisa
·
Islandshäst Ja, så har man kommit in lite i isis-världen och blir mer och mer nyfiken på medryttarhästen! Jag satt och diskuterade med en vän...
2
Svar
20
· Visningar
3 236
Senast: Micks
·
  • Låst
Islandshäst Efter att ha lusläst annonser, kollat uppgifter/färger mm under ett par månaders tid så har jag jag sett en hel del tveksamheter...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
13 628
Senast: Boj
·
Islandshäst Vad ska jag göra? (ta tråden så seriöst ni känner för)
2 3
Svar
42
· Visningar
5 199
Senast: freyja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar