Terrängträningar 2010 *bildtråd*

Sv: Terrängträningar 2010 *bildtråd*

Jamen du är ju så himla smart!:bow::D

/Nova springer på lätta ben ut till bilen....nu :devil: ar!

Nu har jag och Kamel också haft terrängbanepremiär :banana: :bump: på Uddens fina bana
Kamel var lite laddad och tom en liten smula olydig till att börja med, men sen blev det kalasbra :love:
Så nu blir det anmälan till Mantorp :)

Får se om det dyker upp några bilder så småningom :)

Sådär. Med lite om och men och en tur förbi Örebros universitet och halva campus så kom vi fram till terrängbanan :angel:

Har tyvärr inga kort. Men terrängbanan var ju fin. Hoppbanan däremot hade jag väl gärna sett lite kortare framridning på då underlaget var hemskt. Och upplägger till att börja med samt delar av träningsfilosofin var väl kanske inte något för mig.

Lilleman var lite tittig när han såg kossorna som betade precis bredvid banan. Blev en del bockande och lattjande innan han slappnade av. Men sen hoppade han en bana med det som fanns; upphopp, nerhopp, kombinationer, smalhinder, vatten med smalhinder i och ur, coffin, spets osv.

Det gick bra, lite dålig ridning tillsammans med lite okoncentrerad häst och dåligt inflaggat hinder gjorde att han missade det smala ner i vattnet första gången. Men det var snabbt fixat.

Blir lätt i Tranemo som första och planerad *-ig debut i Enköping i sommar.

Nä, deras paddock är väldigt dammig och trist, men terrängbanan är iaf fint dränerad.
Du kanske skulle ha hängt på när jag var där igår då vi hoppade lite utan tränare. :)

Jag var i Mantorp idag med Jolie och vi tog oss runt utan några bekymmer alls - det var skitroligt! Så nu har jag anmält mig till debutant där nästa vecka.

Lite bilder kommer här:

30789179.jpg

30789181.jpg

Tigersprång
30789183.jpg

tjohoo
30789185.jpg

30789186.jpg

http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_30/30780000-30789999/640x480/30789187.jpg

30789188.jpg

Fick inga kort på delen som var längre bort, mamma hann inte med o springa runt direkt.. Men jag är toknöjd med min kära häst, eftersom detta var lite av vår debut på FT-banan. Hon hoppade (nästan lite för) glatt allt man styrde mot och bjöd även mot allt runtomkring. Måste dock träna lite mer på att få lite ordning in mot vissa hinder då hon gärna hoppar av lite stort.

Tack :)
Ja de va så jäkla kul att komma ut å träna igen, hade nästan glömt hur kul det är ;)

Skojar du eller, de kan man lugnt säga..Som en jäkla ångvält!!!.han blev ju änna värre å värre efter varje tävling förra året å ja har försökt rida på de 3-delade så länge de gick men ja e för klen! :grin: Har provat massa olika men inget funka och kändes bra, förän ja prova gag, funka verkligen kanon. :) Så får väl prova me de ett tag:) I hoppningen funkar han ju hur bra som helst på vanligt så de e ju skönt iaf :)

Hon är så otroligt duktig :love: Vilket enormt psyke hon har!
OCh du har gjort ett bra jobb också!:bow:

(Men om det där å-ordet dyker upp i hennes närhet igen så vet hon vart hon kan flytta:mad:)

Skojar du eller, de kan man lugnt säga..Som en jäkla ångvält!!!.han blev ju änna värre å värre efter varje tävling förra året å ja har försökt rida på de 3-delade så länge de gick men ja e för klen! :grin: Har provat massa olika men inget funka och kändes bra, förän ja prova gag, funka verkligen kanon. :) Så får väl prova me de ett tag:) I hoppningen funkar han ju hur bra som helst på vanligt så de e ju skönt iaf :)

Så går det när man skickar sin SYSTER på dressyrtävlingarna med hästen istället för att rida själv, OCH dessutom en syster som ser exakt likadan ut som du och därmed totalt förvirrar mig :D

Haha fio :) jag hörde talas om detta :) jag hade anmält mig men glömt att ja va i fjällen den helgen så hon fick låna min eftersom hennes va halt :) Du e inte den enda som tagit fel på oss kan ja lova haha :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 763
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025