Terrängträningar 2010 *bildtråd*

Sv: Terrängträningar 2010 *bildtråd*

Ha ha det trodde du inte va?;):D

Skämt åsido, hon är som en radiostyrd kanin! *Jag har lärt mig att dra på mot hinder så då gör jag det hela tiden!*:D
Inte så svårt att rida då...Och totalt otittig på allt...men sån var Grå också!:love: Skillnaden är att han var riden i 1 år innan terrängträningen...:o

*knapp*
http://www.youtube.com/user/Estivuz#p/u/26/0xT5yBWcJzU jag bjuder på en avramling. Observera att jag inte badar i något vatten! :devil: Mycket dålig ridning men alltid kul att få med det på film!

Finns fler klipp från träningen där oxå som för övrigt gick jättebra.

http://www.youtube.com/user/Estivuz#p/u/20/R7S32gBnhQA
http://www.youtube.com/watch?v=UX5hsWeTKto
http://www.youtube.com/user/Estivuz#p/u/16/EcUtF4kimwM
http://www.youtube.com/user/Estivuz#p/u/8/HuIEdd6vbu4
www.youtube.com/user/estivuz
(akta så ni inte blir sjösjuka, mammsen är ingen hejare på det där med att filma)
Men usch vilka problem jag hade på slutet när det började spöregna och gummityglarna blev hur hala som helst. När jag hoppade banan blev tyglarna längre o längre och pålle sprang snabbare o snabbare! Skitkul tyckte han - livsfarligt tyckte jag!
Fick lägga några volter och stanna för att knyta tyglarna men vi höll ändå en bra rytm genom banan.
Jättekul när Y är så positiv och ambitiös, trots att han blir väääldigt stark stundtals. :angel::love:

Så går det när man leker hoppryttare på terrängbanan o lutar sig framåt i avsprånget!:devil:

/Nova som fick jätteskäll sist från sin terrängtränare för samma sak...:angel:

Så går det när man leker hoppryttare på terrängbanan o lutar sig framåt i avsprånget!:devil:

/Nova som fick jätteskäll sist från sin terrängtränare för samma sak...:angel:

Precis! Men jag lär av mina misstag som synes på de andra filmerna ;) :p

Haha byt tränare... om h*n säger att du lutar dig framåt behöver h*n byta glasögon :devil:

kl

Pay and cross på Udden idag! Andra ggn vi befinner oss på en terrängbana!
Startade 90 cm och fick ryttarboken påskriven! Så nu får jag tävla på riktigt!
Debuten blir på udden nästa söndag :D

payandcross019.jpg

payandcross026.jpg

payandcross060.jpg

Stoppade/sprang åt sidan en gång, det blev för mkt på en gång tror jag, trekombination med stock - "dike" - stock.
Hon blev väldigt liten ^^
payandcross047.jpg

Härligt! Ni är jättefina :)

Då ses vi kanske på Udden nästa helg då, jag o Kamel kommer också dit.
Vi var också ute på terrängbanan idag, och jisses - min Kamel vill vara ft-häst igen på riktigt :love: :love: :love:

Nej, idag var jag på min hemmabana. Var på Udden för två veckor sen :) (i den första gruppen då)

Tjo, nu har vi varit och skuttat lite:

30784944.jpg

Jag har just nu inga bra bilder men om ni kikar noga så ser ni mig och Selene där bakom Mitrolle :)
Jag tävlade i fredags och klarade 1m felfritt samt 1.10m med en vägran pga nervös ryttare(debut på höjden) så nu har jag kvalat till FT i år med...jag hoppas kunna rida första i Mariestad 30 maj :)

Jag tävlade i fredags och klarade 1m felfritt samt 1.10m med en vägran pga nervös ryttare(debut på höjden) så nu har jag kvalat till FT i år med...:)

Och så kan du läsa lite på 2010:års TR också, eller dra ut ryttarboken så kommer du att få en liten överaskning ;):D

Vad är det du säger???? *nervöst*.....

*letarletarletar*

Nu hänger jag inte med...är det inte i hoppning man kvalar längre???

...så man kvalar inte alls längre mer än att man har fälttävlanskortet...jaha...där ser man :)

Tjohej!
Nu har jag fått bilder från terrängen! :)

img_5111_86845722.jpg

img_5138_86846050.jpg

img_5158_86846338.jpg

img_5192_86846580.jpg

img_5232_86846948.jpg

Visst är hon vacker Selene!! 20 bast blev hon i början av april men det märker man inte av när det står hinder i vägen :)

Va fint! Nu tror jag bestämt att hälarna kommit ner lite och stigläderna åkt upp istället.... bra jobbat!

Äntligen blev kursen för Jan Jönsson av! Här är några bilder från terrängträningen (vi hade banhoppning oxå), som hölls på Ted Velanders bana. Vi har ingen tidigare erfarenhet av fälttävlan, men Janne tyckte absolut att vi ska starta... :D

Senast ändrad:

Såg allt prat om sesongstart bland mina gamla medtävlande och kände det började klia väldigt i terrängnerven.. Så putsade dammet av min lilla 20 åring och anmälde oss till terrängträning på Trossnäs. Första gången på 2,5 år i terrengen :)
Pållen menade detta var ngt av det smartaste jag gjort dom senaste åren,låter bilderna tala för sig;

_DSC0015.jpg

_DSC0053.jpg

_DSC0061.jpg

_DSC0060.jpg

_DSC0047.jpg

Så nu lutar det mot FTkort i Sverige och tävling ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 763
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025