Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Q
Islandshäst Var dras "gränsen" mellan att benämna en häst som fyr eller femgångare? Jag har aldrig riktigt begripit det. Mitt sto är i mina...
Svar
6
· Visningar
1 724
G
Dressyr Jag skriver för en kompis räkning :) Min kompis ska till helgen tävla i en liten dressyrtävling (klubbdressyr) och vet inte hur hon...
Svar
14
· Visningar
3 200
Distans Nu har jag anmält till våran första CR. jag ska som tur är inte rida själv utan har hittat en vad jag förstår rätt erfaren ryttare som...
Svar
7
· Visningar
1 117
Senast: giffan
·
Islandshäst Ja, nu tänker jag sticka ut hakan lite. Vi får väl se hur bra det emottas. Ingen kan väl ha undgått diskussionerna som cirkulerat...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 645
Senast: freyja
·
L
Islandshäst Jag undrar hur man får reda på om det finns utställningar för islandshäst? Vi har ett sto på 10 år samt hennes 1-åring som vi skulle...
Svar
3
· Visningar
2 095
Senast: em76
·
J
Körning Igår så lyckades jag fynda en gammal harv som dras bakom hästen, samt att jag lyckades köpa en timmersläde och en risla för en billig...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: agtatoon
·
Distans Kul artikel i Horse & Hound. Arrangörerna till The Golden Horseshoe bjöd in hästjournalister från olika tidningar i England. Så här...
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: TrixaLagom
·
Trav som rubriken låter, hur tränar ni era hästar? Ex intervaller två gånger i veckan, resterande dagar långsam körning. Skriv gärna ålder...
Svar
4
· Visningar
1 266
Senast: jassica
·
M
Western Oj oj, Igentligen vet jag inte vad jag gett mig in på och därför frågar jag er om hjälp. Dum som man är lät man sig övertalas (eller ja...
Svar
3
· Visningar
1 381
Senast: Nelly
·
S
Dressyr Har det börjat komma avd B bland storhästklasser i dressyr? Har nu sett på några tävlingar att man kan välja mellan avd A och avd B när...
Svar
8
· Visningar
1 573
C
Hoppning Gör ett skolprojekt som innebär att planera ett ridhus som ska byggas. Det ska bl.a. vara för uthyrning och det ska fungera till alla...
Svar
4
· Visningar
1 433
Hoppning Ja,som frågan lyder,är det slipstvång på nationella hopptävlingar? Flickan har tävlat lite på nationell nivå men har aldrig blivit...
Svar
3
· Visningar
1 290
Senast: Equilina
·
Fälttävlan ... mellan dressyr och hoppning. Hur gör ni då? Ställer in i släpet? Enligt TR får man inte byta utanför eller?
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 236
Senast: norpan85
·
Körning Hur många hästar har ni? Hur många av dessa är körhästar? :)
2
Svar
23
· Visningar
2 218
Fälttävlan Vilka kommer till Gärds i vår? :laugh: Lillasyster ska rida sin egen, stora systers avlagda och en häst från skolan.
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 521
Senast: Minnaa
·
H
Hoppning Kollar runt lite på hoppsadlar eftersom jag sitter i tankar på att sälja mina två andra och köpa en ny bättre :) Och då behöver jag...
2
Svar
32
· Visningar
5 357
Senast: fruxolisa
·
Distans Hur snabbt rider ni era hästar på tävling resp träning? Skriv gärna vad för tävling det är, Tänk på att jag är helt ny på det här så...
Svar
19
· Visningar
2 254
Senast: SiZo
·
  • Låst
Dressyr Får man ha helskodda ridbyxor och lite kortare (hopp) kavaj på en dressyrtävling? Vad har hästen på benen, lindor eller skydd?
Svar
6
· Visningar
1 144
Senast: Hedwig02
·
Trav Läste på en anna sida som inte har med hästar att göra att det startats en grupp som var emot travet, detta pga det svåra djurplågeri...
Svar
14
· Visningar
2 365
Senast: barnen
·
K
Körning Jag har tidigare pysslat lite med ponnytrav och har därigenom erfarenhet av travselar och den sortens körning. Vanlig "fulbröstsele"...
Svar
3
· Visningar
921
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka