Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Distans Det är ju ganska vanligt med förmaksflimmer eller andra oregelbundenheter hos hästar som gör pulsmätning knepigt. Vad finns det för...
2
Svar
30
· Visningar
3 478
Senast: giffan
·
H
Distans Hej Jag har tänker starta en 120 km i sommar. Måste jag har FEI pass för start en vanlig 120 km? Eller vad ska jag tänka på.
Svar
2
· Visningar
1 101
Senast: neywaz
·
Hoppning Okej, nu tänkte jag ta lite hjälp av er här på buke för att få lite feedback på "bra vs. kan bli bättre" på min hoppsits. Man har ju en...
Svar
8
· Visningar
1 817
Senast: Trollungen
·
S
Trav I går ble hele feltet klart, og søndag 16. braker oppkjøringen til Elitloppet løs: Beanie M.M. Copper Beech Define the World...
Svar
14
· Visningar
1 411
Senast: BornAgain
·
J
Islandshäst Jag är nybörjare på islandshäst och köpte min första häst för ett par veckor sen. Innan barnen red jag flera år men då på "vanliga"...
Svar
13
· Visningar
4 120
Senast: sneekkja
·
Western Det mesta i träningen med min häst tycker jag går bra... Men hon har så himla bråttom/svårt att gå sakta utan mycket stöd i...
2
Svar
25
· Visningar
2 921
Senast: B070715
·
Islandshäst Det fanns en gammal tråd med hingstar på Island, men flera av dessa har exporterats, nya har tillkommit, osv. Någon som ska betäcka...
Svar
3
· Visningar
1 646
Senast: Muninn
·
Dressyr Halloj! Undrar om det är någon här inne som har koll på exakt de olika fabrikaten måttar sina stövlar och hur ni tycker att det...
Svar
11
· Visningar
2 423
M
Dressyr Hoppas tråden ligger rätt... Jag rider en D-ponny sedan i mars ungefär förra året. Han är något av en problemponny men han är väldigt...
2
Svar
34
· Visningar
3 649
Senast: jesse
·
Western Är det helt tokigt att fundera på att köpa en quarter som är 146-147cm och man själv är 170 cm lång? Kommer det se helt galet ut?
Svar
13
· Visningar
1 889
Senast: LillMalin
·
Körning Jag är väl allmänt omotiverad just nu, men det känns inge kul med körningen nu.. Jag renoverade upp min gamla roslagsrockard (10år...
Svar
3
· Visningar
1 275
Senast: kolblakkur
·
Dressyr Jag har nu anmält oss till vår första dressyrtävling! Och jag är redan nervös!! Min häst är stressad utav sig och jag blir så nervös...
Svar
11
· Visningar
2 766
Distans Hej, mitt första besök här på distans! Jag undrar vad ni tror om den nya sporten distanskörning? Och hur långt och hur fort skulle...
Svar
6
· Visningar
1 267
I
Islandshäst Till alla som är hemma på hingstar nu för tiden. Jag undrar om det finns några verksamma nu förtiden som har den "gammla" gröve...
2
Svar
31
· Visningar
5 742
Senast: Is
·
Western Hej alla western fantaster. Jag har precis fått i uppgift att rida in en 2,5 årig quarter, nåt speciellt jag bör tänka på eller vara...
Svar
12
· Visningar
5 353
I
Körning Sitter här och är helt förstörd. Jag hade värsta kampen med fodershettisen nyss. Tömkörde på en äng och det gick helt åt skogen. Han...
Svar
18
· Visningar
2 132
Islandshäst Eftersom jag förjämnan lyckas hamna i diskusion med "vanliga" hästryttare (3-gångare) pga mitt arbete och vänskapskrets, ställer jag nu...
Svar
13
· Visningar
1 806
J
Islandshäst Hej! Är det någon som har tips på några ridövningar som man kan göra med en pålle som gärna hänger sig i tygeln/drar ner huvudet och har...
Svar
17
· Visningar
1 298
T
Western Hade tänkt skriva några tankar angående de (återigen) nya uppklassningsreglerna, men det brukar inte falla så väl ut. Det kanske är...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 284
Senast: Texaz
·
Q
Islandshäst Ja, den där lodräta sitsen alltså. "Bonde-stilen" med fötterna vid hästens öron kanske inte är att föredra, men väldigt många erkänt...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 143
Senast: Djurjouren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar