Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Islandshäst Jag undrar varför folk hänger på sina hästar tunga boots när de ska ut på skogturer? Eller på träning också för den delen. Har sett hur...
Svar
7
· Visningar
2 303
Senast: Syrpa
·
Islandshäst Min underbara häst här börjat tölta mer och mer, har blivit mycket stabilare och takten börjar falla på plats ordentligt. Och nu vet jag...
Svar
4
· Visningar
1 330
Senast: Elina8
·
Trav Någon som kan hjälpa mig att räkna tider. Om man kör i säg 35 tempo, hur fort är det isåfall i km/h? Någon som har en tabell eller kan...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: giffan
·
Trav Funderar lite hur ni andra gör vid tävling ang vatten till häst. Hur får ni dom att dricka? Hur mkt dricker de? Har en liten...
Svar
8
· Visningar
1 267
Senast: Kellie
·
Dressyr Jag har just kommit hem från en dressyrträning där jag red för en ny tränare. Hon hade ett helt annat tänk än jag stött på under mina...
2
Svar
33
· Visningar
4 052
F
Fälttävlan Vilka bett är tillåtna att tävla på om man vill starta någon lätt klass (LC-LB)? Är det någon skillnad på tillåtna bett i ren dressyr...
Svar
11
· Visningar
2 285
Senast: Estivuz
·
A
Hoppning Låt oss säga att jag äger en häst och har en ryttare som rider den, på vilket konto går ev. vinstpengar in? Om ryttaren anmäler sig...
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Emsan
·
H
Trav Har ett litet problem tanken var att jag ska döpa mina uppfödningar till Invisible..... men har insett att risken är rejält stor att...
Svar
9
· Visningar
2 212
Senast: martha
·
E
Fälttävlan Hej fälttävlasnsnissar! :) Efter år av träning och förberedelser har jag nu äntligen fått tummarna loss och anmäld mig till min...
2
Svar
27
· Visningar
3 016
Senast: mammaBerg
·
Islandshäst De senaste månaderna har vi fokuserat på traven med Byr. Han var tidigare en riktig stjärntittare och hade svårt att länga sig och la...
Svar
4
· Visningar
1 228
Senast: FreSus
·
A
Islandshäst När brukar man rida in en islandshäst nu för tiden? När kan man börja pyssla med den tex vänja den vid sadel m.m.?
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: Idahoe
·
M
Islandshäst Ni som har femgångare... Kan de gå i ökad tölt? Om de kan det, har träningen av det ena "förstört" det andra? Alltså så passen...
Svar
9
· Visningar
2 203
Körning Jag kör min ena arab ibland, och jag vill gärna ha ett lite skarpare bett vid körning eftersom man ju inte direkt kan påverka hästen...
Svar
7
· Visningar
1 268
Senast: Efwa
·
Distans Har letat runt på ridsports hemsida men jag kan inte hitta var och hur jag beställer boken?? Eller är det så att den inte behövs...
Svar
1
· Visningar
882
Senast: liza_
·
M
Distans Tydligen finns det en del reportage om distansritt i SVTs arkiv, i.s.h. från 90-talet. Ove har varit behjälplig igen och lagt upp ett...
Svar
6
· Visningar
1 953
Senast: caradan
·
J
Övr. Grenar Jag har en kille som fyller fyra år i sommar som inte gått tre åris testet (sent utveklad) och jag vill göra fyraårs testet men honom...
Svar
5
· Visningar
1 860
Senast: Muninn
·
O
Islandshäst Har lite problem med mina två islänningar. Rider man ut med båda går det ju bra, men när bara en av hästarna ska ut och den andra ska...
Svar
4
· Visningar
1 450
H
Hoppning Ni vet hööks "mur" som är en matta som hängs över bommen, får dessa användas på tävling där det blir en lucka mellan marken o...
Svar
15
· Visningar
2 327
Senast: jerseyko
·
Q
Islandshäst Jag har aldrig tränat en häst så här från grunden någon gång och nu har jag en fråga. Min häst är sju år, reds in som sexåring, stod...
Svar
9
· Visningar
1 282
Senast: qrumelur
·
T
Western Hur fasiken gör ni med små hästar? 1. Pad. Har en sadel som är kortad och endast är 50 cm, de paddar jag sett är runt 80--90 och...
Svar
12
· Visningar
2 063
Senast: leia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur