Första tävlingen, några frågor!

Sv: Första tävlingen, några frågor!

Ja, det är visning på fredagen och på lördagen kl 10 och 16 och min starttid i dressyren är 16:40. Känns drygt att åka så tidigt på lördagen bara för att gå en bana och så ska hästen vänta i 6 h på att ridas.. och den kl 16 kan jag ju inte heller gå då dressyren går på en anläggning en bra bit bort vad jag förstod. :(

Tack för info! Det är inte lätt o veta alla knep när det är första tävlingen :)

Jag hoppas man inte rör till det alltför mycket när man väl är där, lite lagom nervös över att göra fel..

Hmm, jag antar att ni är på Mantorp?
Jag är lite i samma sits. Startar sent (iofs bra då jag inte behöver gå upp i ottan) och "missar" därför både 10 och 16-visningen.

Min fråga då - är bansträckningen densamma som förra året? För då tror jag att jag minns den och kan leta mig runt själv. Kanske :).

Undrar om man kan rida dressyren med magplatta? Jag har ingen dressyrsadel och isf behöver jag bara sätta på skydden efter dressyren så är jag klar:laugh: (Ska också starta min första tävling om knappt 2 veckor:bump:)

Lyfter fram frågan då jag undrar samma sak :)

Tack för alla svar, nu har jag kommit på lite fler frågor! :laugh:

Ryttarboken, är det bara pappret som blivit undertecknat + fallrapport (1 sida) och sen det där pappret för hästen?
Om jan nu skulle rida CR, ska man få det pappret iskrivet då? I sekretariatet eller?

Medical Card, ringer man till förbundet eller finns det andra sätt att få det?

med. card kan du köpa på hooks, har du långt till en butik så kan man beställa. det är fraktfritt för tillfället så passa på;)

Liknande trådar

Dressyr Hej, om några veckor ska jag starta min första dressyr tävling och jag har lite frågor som jag inte hittar något svar på. Så tänkte att...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Nalle136
·
Fälttävlan Ska starta vår första fälttävlan 5 maj i tranemo, debutant. Har några frågor jag gärna vill ha svar på som jag inte riktigt har klart...
Svar
17
· Visningar
2 961
Senast: Undret
·
Tjatter Nu när årets julkalender kört igång blev jag påmind om ett datorspel med Barna Hedenhös som vi spelade mycket när vi var små, var...
Svar
1
· Visningar
1 443
Senast: Riley
·
D
Distans Jag har ikväll skickat nedanstående öppna brev till SvRF och media: Öppet brev till: Bo Helander, SvRF's förbundsstyrelses...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
17 661
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025