Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Fälttävlan Har försökt söka men inte hittat så mycket, och jag har verkligen ingen koll på detta med fälttävlan och olika banor ;) Vi funderar...
Svar
4
· Visningar
1 187
Senast: LLaika
·
Fälttävlan Hej, lite hjälp från er fälttävlansentusiaster är nu på sin plats :) Selene blir väldigt het och stark i terrängen. Just nu rider jag...
Svar
5
· Visningar
1 457
Senast: Novelette
·
E
Hoppning Håller på med en grind just nu, den blir ca. 2,80 bred och 60cm hög, kommer målas i vitt. :) Till översta och understa ribban som ligger...
Svar
1
· Visningar
936
Senast: FadeAway
·
X
Trav Berätta gärna vilka ni har betäckt med i år :) Vi har betäckt med Andover Andover iår, intressant stam, och prisvärd. Sen är han ju...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: XanderBabe
·
Islandshäst Hur bred får skon vara när man ska tävla? ska tävla i helgen och misstänker att skon är lite för bred.. har för mig att det var 24mm...
Svar
2
· Visningar
889
H
Hoppning satt och skummade runt bland lite tävlingar och ser "Meetingavgift 1000,-" vad menas med detta? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 519
Senast: Sofie_B
·
Körning Har kommit till det läget att vi inser att vi behöver ha skydd på i maratonkörningen. Är det någon som kan tipsa om bra, hållbara, säkra...
Svar
1
· Visningar
1 053
Senast: stall w
·
Körning Kommit en bra bit på vägen med tömkörningen av min tvååriga welshponny att jag tycker han kan börja dra något. Funderar på att bygga en...
Svar
4
· Visningar
1 210
Senast: agtatoon
·
N
Islandshäst Skulle vilja ha lite tips och råd. Har en 6 åring inriden vid 5 år... Passen har nu kommit fram i honom vilket påverkar både...
Svar
5
· Visningar
1 371
Senast: qrumelur
·
D
Islandshäst Hej! Undrar vad islandshästfolket har för tävlingsmappar. Vart finns det mappar som rymmer våra pass, licenser och ev. ett FIPO? Vad...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: Kiickan
·
B
Fälttävlan Hej! Behöver lite hjälp med allt möjligt känner jag. Men ryttarboken, hur fungerar den o hur fixar man den? Finns det regler på hur...
Svar
18
· Visningar
9 392
Senast: Daizy
·
G
Körning På tävlingen igår var vi några som diskuterade vad "tävlingsklädd" egentligen innebär. En kusk, vars namn jag har missat, som tydligen...
Svar
10
· Visningar
1 811
Senast: stall w
·
D
Distans jag undrar om det är någon som ska rida CR 40km på A9 som tänker ta det lugnt och vill ha någon att rida med?:)
Svar
2
· Visningar
1 132
Senast: lilian
·
Distans Jag vill anmäla mig till en distanstävling för första gången nu i början på augusti. Hästen och jag har inte mer än "normal ridkondis"...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: crax
·
Dressyr Funderar över vilken storlek ryttare vill ha på sina hästar? Min kille är nämligen ett år och nu 1.58. Enligt andra så kan han komma...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 203
Senast: Finite
·
Dressyr skall iväg på min första dressyrtävling i morgon. debuterar dessutom på lite högre nivå, ingen klubbklass men de som jag funderar på...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: vinkelina
·
Dressyr Förhoppningsvis ska jag tävlingsdebutera i dressyr (!) i juni med mitt femåriga sto. Vi planerar att starta en lokal LC och jag har lite...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: saffran
·
Trav som tidigare trådar har jag en femårig valack. hade honom hos proffstränare där han blev en helt ny häst, åkte hem nöjd och glad och...
2
Svar
21
· Visningar
2 180
Senast: jassica
·
Western Är det någon som vet något om hästen Topsail tivio. Såg att den låg ute för försäljning. Är det en bra läromästare? han ska väl ha gjort...
Svar
1
· Visningar
1 095
Senast: wrangler
·
N
Western Om man ska börja tävla western vilken "gren" är bäst att börja med och hur går de olika "grenarna" till? är C- tävling typ lika som...
2
Svar
23
· Visningar
3 631
Senast: Ginne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA